|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۵۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
گاهی نسبت به حقوق مردم یا برخی اقشار جامعه مثل منتقدان، خبرنگاران، روزنامه نگاران و یا دانشجویان کم لطفی می‌شود و حقوق این‌ها به وسیله برخی نهادها زیر پا گذاشته می‌شود. مجلس باید قدری به این مسائل بپردازد.
علی مطهری گفت جلوگیری از نقض قانون اساسی مخصوصا فصل سوم آن در مورد حقوق ملت منحصر به مجلس است.

نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کار اصلی مجلس به طور کلی نظارت است. ما آنچنان کمبود قانون نداریم بلکه بیشتر مشکل در اجرای قوانین است و مجلس باید نظارت بیشتری بر اجرای قانون داشته باشد و از تخلفات فسادهای مالی و اداری جلوگیری کند.

وی افزود: مجلس همچنین باید از حقوق مردم دفاع کند. گاهی نسبت به حقوق مردم یا برخی اقشار جامعه مثل منتقدان، خبرنگاران، روزنامه نگاران و یا دانشجویان کم لطفی می‌شود و حقوق این‌ها به وسیله برخی نهادها زیر پا گذاشته می‌شود. مجلس باید قدری به این مسائل بپردازد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در مواردی که قانون اساسی مخصوصا فصل سوم قانون اساسی در مورد حقوق ملت گاهی به وسیله قوه قضائیه و گاهی به وسیله نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نقض می‌شود هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند از این قانون شکنی‌ها جلوگیری کند و این کار منحصر به مجلس است.

مطهری تاکید کرد: به نظر من مجلس قدری در این زمینه‌ها ضعیف عمل کرده، در حالی که از مجلس دهم انتظار می‌رود مقابل این بی‌قانونی‌ها بایستد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین