|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۱۵۳۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۰
گنادی گاتیلوف معاون وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: تلاش ها و برنامه های مشترک مسکو، تهران و آنکارا برای ابتکار مذاکرات سوری در آستانه پایتخت قزاقستان، تاثیرهای مثبت در سوریه داشته است.
 گنادی گاتیلوف معاون وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: تلاش ها و برنامه های مشترک مسکو، تهران و آنکارا برای ابتکار مذاکرات سوری در آستانه پایتخت قزاقستان، تاثیرهای مثبت در سوریه داشته است.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه به نقل از سخنان گاتیلوف در نشست سوریه در بروکسل پایتخت بلژیک، نوشت: مذاکرات آستانه با همکاری های مسکو، تهران و آنکارا با موضوعات مهم در دستور کار، جریان دارد.

وی ادامه داد: در جریان چند دور نشست آستانه، محورهای مهمی مانند تحکیم نظام آتش بس در سوریه مورد بررسی قرار گرفت و با این ابتکار مذاکرات ژنو هم از سرگرفته شد.

گاتیلوف همچنین گفت: در طول سال ها مناقشه سوریه، مسائل زیادی انباشته شده و اعتمادی بین طرف ها وجود ندارد. اکنون هدف این است که سوری ها به توافق پیش بینی شده در قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل از جمله مبارزه با تروریسم برسند.

وی در پایان تاکید کرد: اطمینان داریم که حل مسائل انسانی سوریه بدون برطرف شدن مشکلات این کشور ناممکن است. استفاده از این مساله برای وارد کردن فشار پذیرفتنی نیست، زیرا مسائل انسانی باید غیرسیاسی حل شود.

آتش بس فراگیر کنونی ماه با طراحی ایران، روسیه و ترکیه سه کشور پشتیبان مذاکرات آستانه برقرار شده که در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل نیز مورد تائید قرار گرفته است که یکی از توافق ها به شمار می رود.

تقویت آتش بس در سوریه که با امضای موافقت نامه مربوطه در ماه دسامبر گذشته با مشارکت کشورهای ایران، روسیه و ترکیه برقرار شده است نیز در بین مسائل محوری نشست آستانه قرار دارد.

سومین دور قبلی نشست آستانه 28 بهمن با حضور هیات ایرانی به ریاست حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران، هیات های روسیه ای و ترکیه ای، سازمان ملل، قزاقستان به عنوان میزبان، اردن و همچنین آمریکا به عنوان ناظر برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین