|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۱۵۳۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
بخشی از ریزگردها از کشورهای عراق، عربستان و سوریه وارد کشور می شود که باید از طریق گفتگوهای دو جانبه و بین المللی و از طریق مذاکره با این کشورها در جهت حل این مشکل تلاش کنیم.
معاون اول رییس‌جمهور پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) در دومین روز از سفر خود به استان خوزستان، با حضور در برخی مناطق جنوب شرق اهواز از طرح احداث کانال انتقال آب به عرصه های فوق بحرانی گرد و غبار و نیز طرح درختکاری برای مقابله با ریزگردها در کانون های مولد گرد و غبار بازدید کرد.

 اسحاق جهانگیری در جریان این بازدیدها از نزدیک روند اجرای طرح احداث کانال انتقال آب و نیز طرح درختکاری را مورد بازدید  قرار داد و با توضیحات وزرای نیرو و جهاد کشاورزی در جریان جزئیات این طرح ها و برنامه زمان بندی شده آنها قرار گرفت.

معاون اول رییس جمهور در حاشیه بازدید از این طرح های در دست اجرا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مسائلی که به صورت جدی بخشی از کشور و به خصوص استان های خوزستان، ایلام و لرستان را در سال های اخیر تحت تاثیر قرار داده ریزگردها است که در واقع دارای دو منشأ خارجی و داخلی است.

وی افزود: بخشی از ریزگردها از کشورهای عراق، عربستان و سوریه وارد کشور می شود که باید از طریق گفتگوهای دو جانبه و بین المللی و از طریق مذاکره با این کشورها در جهت حل این مشکل تلاش کنیم.

مساحت زمین در طرح درختکاری در جنوب شرق اهواز 7 هزار هکتار بوده و تعداد نهال های پیش بینی شده 1 میلیون و 750 هزار اصله نهال است که با مشارکت سازمان بسیج سازندگی سپاه پاسداران، پیمانکاران و جوامع محلی در دست اجرا است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین