|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۵۳۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دوران تحریم، همه ابزارها را به کار گرفته بودند تا این نظام دچار فروپاشی شود، اما تحریم‌کنندگان بعد از دو سال اعلام کردند تحریم‌ها هیچ اثری نداشت.
نامزد احتمالی دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دیپلماسیِ التماسی نه تنها چرخ سانتریفیوژها را بلکه چرخ زندگی مردم را هم از کار انداخته است.

رستم قاسمی در دومین مجمع عمومی جبهه مردمی اظهار داشت: در کشوری زندگی می‌کنیم که قدرت اول دنیاست، اما همسر یک جانباز خودسوزی می‌کند و رهبرش شرمنده بیکاری جوانان است؛ به دلیل دیپلماسیِ التماسی نه تنها چرخ سانتریفیوژها نچرخید، بلکه چرخ زندگی مردم هم از کار افتاد.

وی افزود: سال گذشته ۱۵۶هزار طلاق در کشور ثبت شد، این اثر مسائل اقتصادی است، آمارهایی که در جهت کار، تورم و رکود ارائه می‌شود برای مردم رنج‌آور است؛ کشور را تعطیل کردند، در این شرایط معلوم است که تورم کاهش پیدا می‌کند.

قاسمی با بیان اینکه سخنرانی کافی است، وقت عمل شده، ادامه داد: هرجا انقلابی عمل کردیم، موفق بودیم. در دوران جنگ نشان دادیم که می‌توانیم، در دوران سازندگی جوانان انقلابی با روحیه انقلابی توانستند شعار امام (ره) که «ما می‌توانیم» بود را به اجرا درآورند.

وی ادامه داد: امنیت در کشور، مقاومت در دوران تحریم و پیشرفت‌هایی در صنعت دفاعی و نظامی از نمونه‌های «ما می‌توانیم» است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دوران تحریم، همه ابزارها را به کار گرفته بودند تا این نظام دچار فروپاشی شود، اما تحریم‌کنندگان بعد از دو سال اعلام کردند تحریم‌ها هیچ اثری نداشت.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: مشکل کشور برنامه نیست، چرا که سیاست‌های کلان توسط رهبری ابلاغ شده و برنامه چشم‌انداز داریم؛ ما با این شاخص‌ها می‌توانیم به رتبه پنج کشور اول دنیا برسیم.

وی ادامه داد: دستگاه اجرایی کشور تکلیفش در قانون اساسی مشخص است؛ مسئول نان و آب مردم است و باید برای مردم شغل ایجاد کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه همه در وجود مشکلات متفق‌القول هستیم، گفت: برنامه اقتصاد قدرتمند به همت افراد متخصص طی دو سال تهیه شده که جامعیت در حوزه فرهنگیِ اقتصاد، ویژگی برتر آن است و براساس مدل داخلی طراحی شده است.

قاسمی با بیان اینکه اقتصاد دغدغه رهبری است، عنوان کرد: راه‌حل مشکلات اقتصاد قدرتمند، بکارگیری نیروهای با تجربه و روحیه جهادی است.

وزیر سابق نفت افزود: زمانی که یارانه می‌دادیم، درآمد دولت ۴۲هزار میلیارد تومان بود، اما امروز این درآمد ۸۰ هزار میلیارد تومان شده است، در حالی که این دولت برای شب پرداخت یارانه مصیبت دارد؛ مصیبت از پول نیست، جای دیگر است.

این نامزد انتخاباتی با اشاره به ضعف دولت در حوزه اقتصادی گفت: نقطه مشترک ما با همه اقوام و مردم مسائل اقتصادی است، اما دولت به دنبال فرار از پاسخگویی است؛ تکرار دغدغه‌های رهبری در حوزه اقتصاد هنر نیست.

قاسمی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه رفع مشکلات اقتصادی در اختیار جبهه مردمی است.



منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین