|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۵۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
کره‌جنوبی قصد دارد موشک جدید را در سال جاری میلادی و پس از آزمایشات بیشتر برای تعیین قابلیت اطمینانش مستقر سازد. این موشک جدید حتی اگر در جنوبی‌ترین منطقه این کشور نیز مستقر شود، می‌تواند کل کره‌شمالی را پوشش دهد.
خبرگزاری یونهاپ، امروز (پنجشنبه) گزارش داد، کره‌جنوبی با موفقیت یک موشک بالستیک میانبرد ساخت خود را که قادر است هر نقطه‌ای در کره‌شمالی را هدف گیرد، آزمایش کرده است.

این خبرگزاری کره‌ای اعلام کرد، آزمایش یک روز پس از آن صورت گرفته که کره‌شمالی موشک بالستیک خود را به طرف دریای ژاپن پرتاب کرد؛ آزمایشی که به گفته تحلیلگران پیام هشداری به نشست امروز روسای جمهوری چین و آمریکا محسوب می‌شود.

روسای جمهور آمریکا و چین قرار است در نشست امروز خود در کالیفرنیا به مساله برنامه تسلیحات اتمی پیونگ‌یانگ بپردازند.

کره‌جنوبی تحت چتر حمایتی آمریکا قرار دارد و هزاران سربازان آمریکایی در این کشور مستقر هستند اما در سال 2012 کره‌جنوبی با آمریکا به توافقی دست یافت که توانست بر اساس آن برد موشک‌های بالستیک خود را به منظور حفاظت در برابر تهدیدات اتمی کره‌شمالی سه برابر کند و از آن زمان به بعد موشک‌هایی را با برد بلندتر می‌سازد.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یکی از مقامات ارشد دولت کره‌جنوبی نوشت: موشک آزمایش شده با برد 800 کیلومتر می‌تواند به عنوان یک بازدارنده قوی در برابر پیونگ‌یانگ عمل کند. این پرتاب آزمایشی با موفقیت انجام شده است.

این در حالی است که سخنگوی وزارت دفاع کره‌جنوبی هنوز در این رابطه هیچ اظهارنظری نکرده است.

خبرگزاری یونهاپ نوشت: کره‌جنوبی قصد دارد موشک جدید را در سال جاری میلادی و پس از آزمایشات بیشتر برای تعیین قابلیت اطمینانش مستقر سازد. این موشک جدید حتی اگر در جنوبی‌ترین منطقه این کشور نیز مستقر شود، می‌تواند کل کره‌شمالی را پوشش دهد.

در ژوئن سال گذشته کره‌جنوبی با موفقیت دو موشک ساخت داخل را آزمایش کرد که قادر به حمل کلاهکی یک تنی تا برد 500 کیلومتر بودند.

احتمالا برنامه اتمی پیونگ‌یانگ در راس برنامه نشست دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا و شی‌جینپینگ همتای چینی‌اش در فلوریدا قرار دارد که نخستین دیدار این دو مقام محسوب می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین