|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۱۵۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷
معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه در اقتصاد مقاومتی همه باید در صحنه بوده و احساس مسئولیت کنند، گفت: قرار نیست که یک عده فقط پاسخگو و عده دیگری پرسشگر باشند.
 معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر اینکه در اقتصاد مقاومتی همه باید در صحنه بوده و احساس مسئولیت کنند، گفت: قرار نیست که یک عده فقط پاسخگو و عده دیگری پرسشگر باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»، اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) در آیین افتتاح فاز 1 مجتمع فولاد روهینا جنوب در شهرستان دزفول اظهار داشت: هر کس باید از خود سوال کند که برای اقتصاد مقاومتی که مهمترین اولویت کشور است چه اقدامی انجام داده و تمام قوای سه گانه، بخش خصوصی و همه و همه باید از خود سوال کنند که برای اجرای اقتصاد مقاومتی چه کمکی کرده اند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: به جای آنکه دائماً‌ از دیگران بپرسیم که برای اقتصاد مقاومتی چه کرده اند، باید کلاه خود را قاضی کنیم و ببینیم که خودمان در این مسیر چه قدم هایی برداشته ایم و چه کمکی به اجرای اقتصاد مقاومتی کرده ایم.

جهانگیری اظهار داشت: مهمترین سیاستی که قادر است کشور را با سربلندی از چالش های پیش رو عبور دهد اقتصاد مقاومتی است اما نباید تصور شود که این سیاست ها با سایر سیاست های اقتصادی متفاوت است. آنچه این سیاست ها را از سایر برنامه ها متمایز می کند اتفاق نظری است که اقتصاد دانان و مسئولین کشور درباره اجرای آن دارند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از رویکردهای اصلی اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد و میدان دار شدن بخش خصوصی در اقتصاد کشور است افزود: امروز در شهرستان دزفول 3 واحد صنعتی که متعلق به بخش خصوصی است افتتاح شد و این دقیقاً به معنای اقتصاد مقاومتی است.

جهانگیری با تاکید بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی واقعی خاطر نشان کرد: همه مکلف هستند از بخش خصوصی حمایت کنند و اگر کسی در این مسیر کوتاهی کند باید پیش وجدان خود شرمنده باشد چرا که در مسیر سرمایه گذاری و اشتغال زایی کشور کوتاهی کرده است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در نخستین روز از سال جاری تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این سخنرانی فرمودند که پس از ابلاغ سیاست های اصل 44 قانون اساسی انتظار این بود که تحولی در اقتصاد کشور ایجاد شود.

وی اضافه کرد: شاه بیت سیاست های اصل44 این است که بخش خصوصی باید میدان دار اصلی اقتصاد باشد و هیچ کس نباید در مسیر رشد بخش خصوصی اخلال کند که این یعنی کشور دوستی و نظام دوستی .

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود از شهرستان دزفول بعنوان شهرستان مقاومت یاد کرد و گفت: مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس از عزت و شرف کشور دفاع کردند و زیر بمباران موشک و هواپیماهای رژیم بعثی از حیثیت ملت ایران حراست کردند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به ظرفیت های کشاورزی شهرستان دزفول اظهار داشت: آب فراوان، رودخانه های عظیم و زمین های حاصلخیز در دزفول ظرفیت بزرگی را برای کشاورزی فراهم کرده است و یکی از اصلی ترین کانون های تولید کشاورزی کشور دزفول است و وزارت جهاد کشاورزی باید سیاست هایی برای حل مسائل کشاورزی این شهرستان تدوین کند.

وی در ادامه سخنان خود عملکرد اقتصاد مقاومتی در سال 95 را بسیار درخشان ارزیابی کرد و گفت: در بخش های مختلف از جمله بخش کشاورزی دستاوردهای بزرگی در سال 95 حاصل شد که مهمترین آن خودکفایی در تولید گندم بود و امروز 3 میلیون تن گندم مازاد برای صادرات داریم.

جهانگیری همچنین با اشاره به دستاوردها و پیشرفت های حاصل شده در حوزه صنعت، پتروشیمی و نفت و گاز خاطر نشان کرد: اینکه عده ای این دستاوردها را زیر سوال می برند یعنی یا این پیشرفت ها را نمی بینند و یا نمی خواهند قبول کنند اما دولت به وظیفه خود ادامه می دهد تا باری را که بر دوش گرفته به مقصد برساند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت هم در این مراسم با تاکید بر اینکه برنامه دولت این است که از بخش خصوصی حمایت و موانع را برای فعالیت بخش خصوصی برطرف کند گفت: مصمم هستیم مسائل پیش روی بخش خصوصی را از میان برداریم.

محمد رضا نعمت زاده با اشاره به تلاش های صورت گرفته در 3 سال گذشته در جهت تکمیل زنجیره فولاد گفت: در 3 سال اخیر بیش از 50 میلیون تن به ظرفیت زنجیره فولاد کشور اضافه شد و امیدوارم صادرات مواد خام به حداقل ممکن کاهش یابد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین