|
|
امروز: شنبه ۰۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۱۵۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
این مستند بر اساس مشکلات موجود و بررسی راه کارهای جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی ساخته شده و با اشخاصی همچون الهه راستگو، پرویز سروری و احمد صادقی در این زمینه گفت‌وگو شده است.
مستند «سپید و سیاه‌ حاشیه‌نشینی در تهران» به کارگردانی افشین ضیاییان با نگاهی به مسئله مهاجرت به تهران و گسترش پدیده حاشیه‌نشینی از شبکه مستند پخش خواهد شد.

مستند «سپید و سیاه حاشیه نشینی در تهران» به کارگردانی افشین ضیاییان علی پور چهارشنبه 16 فروردین ساعت 17:30 از شبکه مستند روی آنتن می‌رود.

این مستند بر اساس مشکلات موجود و بررسی راه کارهای جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی ساخته شده و با اشخاصی همچون الهه راستگو، پرویز سروری و احمد صادقی در این زمینه گفت‌وگو شده است.

در طرح اولیه این فیلمنامه آمده است: «حاشیه نشینی، بحرانی که مولود تمرکز گرایی است چند سالی ‎است که گریبان‎گیر تهران شده‎است. کلونی‌های نابسامان، ناامن، توسعه نیافته و آسیب خیز. در نزدیکی تهران می‌توانید بسیاری از آنها را ببینید، همراه با حاشیه نشینانی که به امید فردای بهتر از هر سو روانه تهران شده‌اند.

مرکز آمار ایران در گزارش اسفند ۱۳۹۳ خود با عنوان چشم اندازی به سیمای مهاجرت استان تهران، پیش بینی کرده روند افزایش جمعیت در تهران و حاشیه‌های شرقی، جنوبی و غربی، تداوم پیدا خواهد کرد. این یعنی اینکه تهران روی مرز انفجار است. انفجار جمعیت در یک شهر یعنی محرومیت عمومی شهروندان یک شهر از خدمات زندگی.

سهم تهرانی‌ها از دستیابی به سرانه استاندارد فضاهای ورزشی که در عرف جهانی هفت متر مربع و فضای سبز، 18 متر مربع است، بسیار ناچیز است. به طوریکه سرانه فضای ورزشي در استان تهران 42 سانتی‌متر و در شهر تهران 34 تا 36 سانتی‌متر برآورد شده است. سرانه فضای سبز درون شهری تهران با احتساب فضاهای سبز عمومی، به حدود ۱۵ متر مربع می‌رسد، که با استانداردهای جهانی همچنان فاصله دارد.»

عوامل این مستند عبارتند از کارگردانان: افشین ضیائیان علی پور و محمود عباس زاده، گوینده: سیمین روزبهانی، تصویربرداری و تدوین: افشین ضیائیان علی پور، صدابردار: امیر ریسمانچی، تهیه‌کننده: مرکز مدافعان حقوق بشر.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین