|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۱۵۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۸
وی همچنین تاکید کرد که سوریه به تمام تعهدات خود در قبال سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی عمل کرده و این سازمان نیز این مورد را تایید کرده است.
 معاون وزیر امور خارجه سوریه با اعلام اینکه ارتش سوریه سلاح شیمیایی در اختیار ندارد از ارائه اطلاعاتی در خصوص اقدام گروه تروریستی «جبهه النصره» برای وارد کردن مواد سمی به سوریه خبر داد.

 به نقل از المیادین، «فیصل المقداد» معاون وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه دمشق اطلاعاتی را در خصوص ورود مواد سمی به سوریه توسط گروه تروریستی «جبهه النصره» به منظور انجام حملات شیمیایی ارائه کرده است، تروریست ها و انگلیس، فرانسه، ترکیه و عربستان را مسئول حمله شیمیایی روز سه شنبه در منطقه «خان شیخون» واقع در حومه ادلب برشمرد.

معاون وزیر امور خارجه سوریه در گفتگو با شبکه المیادین اعلام کرد که دمشق چند هفته پیش از این اطلاعاتی را به سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی در خصوص اقدام گروه تروریستی «جبهه النصره» در وارد کردن مواد سمی به سوریه ارائه کرده است.

المقداد همچنین گفت که گروه های مسلح و حامیان آنها در انگلیس، فرانسه، ترکیه و عربستان جنایت استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب را مرتکب شدند.

وی ضمن درخواست از جامعه بین الملل برای مواخذه طرف هایی که این جنایت را مرتکب شده اند، مباحثات کنفرانس بروکسل را که روز چهارشنبه برگزار خواهد شد برای اتهام زنی علیه سوریه برشمرد.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود: ارتش سوریه سلاح شیمیایی در اختیار ندارد و هیچ وقت چنین تسلیحاتی را استفاده نکرده است.

وی همچنین تاکید کرد که سوریه به تمام تعهدات خود در قبال سازمان منع گسترش سلاح های شیمیایی عمل کرده و این سازمان نیز این مورد را تایید کرده است.

المقداد در عین حال پیروزی حلب و دستاوردهای ارتش سوریه در اطراف دمشق و حماه را علت هجمه کنونی برشمرد.

وی همچنین «استفان دی میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه را به تعقل و تدبیر و ایفای نقش یک میانجی سالم و عدم قرار گرفتن در کنار تروریست ها فرا خواند.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین