|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۵۳۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
پرینس یکی از هواداران پر و پا قرص ترامپ بود. او بعد از آنکه کنگره ملی جمهوری‌خواهان ترامپ را به‌عنوان نامزد نهایی برگزید 250 هزار دلار به کمپین انتخاباتی نرامپ کمک کرد.
 امارات متحده عربی ترتیب دهنده یک نشست محرمانه در ماه ژانویه (دی ماه) میان اریک پرینس، بنیان‌گذار بلک واتر با یکی از مشاوران نزدیک رئیس‌جمهوری روسیه بوده است.

به نقل از واشنگتن پست، این نشست بخشی از تلاش‌ها از سوی امارات برای برقراری ارتباط پنهانی میان مسکو و رئیس‌جمهوری جدید آمریکا بوده است.

این نشست در روز 11 ژانویه (22 دی 1395)، یعنی 9 روز پیش از مراسم تحلیف ترامپ در جزایر سیشیل در اقیانوس هند برگزار شد.

گرچه دستورالعمل کامل این نشست نامشخص است اما امارات موافقت کرده بود که در راستای بررسی این موضوع که آیا روسیه تمایل دارد ارتباطش با ایران را کم کند، واسطه چنین نشستی باشد.

گرچه پرینس هیچ نقش رسمی در کمپین انتخاباتی ترامپ یا تیم انتقالی او نداشته است ولی خود را به‌عنوان فرستاده غیر رسمی ترامپ نزد مقام‌های عالی‌رتیه امارات جا زده بود. هویت مشاور نزدیک ولادیمیر پوتین مشخص نشده است.

پرینس یکی از هواداران پر و پا قرص ترامپ بود. او بعد از آنکه کنگره ملی جمهوری‌خواهان ترامپ را به‌عنوان نامزد نهایی برگزید 250 هزار دلار به کمپین انتخاباتی نرامپ کمک کرد.

او همچنین با برخی از افراد حاضر در نزدیک‌ترین حلقه به ترامپ ازجمله استفان بانون استراتژیست ارشد ترامپ در ارتباط است. خواهرش یعنی بستی دیووس به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش ترامپ انتخاب شده است. وی همچنین چندین نوبت در ماه دسامبر (آذر) در دفتر امور انتقالی ترامپ دیده شد.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که اف‌بی‌ای در قالب تحقیق درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 کار بررسی نشست سیشیل را آغاز کرده است. این نشست دو روز طول کشیده است اما شون اسپایسر، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید گفته که ما از چنین نشستی اطلاع نداریم.

پرینس به خاطر شرکتش یعنی بلک واتر به شهرت رسید . این شرکت به‌دلیل اقدامات غیر قانونی مختلف در عراق در سال 2007 بر سر زبان‌ها افتاد. نشست سیشیل پس از آن علنی شده است که گفته شده نمایندگان عالی‌رتبه الی از روسیه، آمریکا و امارات در نیویورک با یکدیگر مذاکراتی انجام داده‌اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین