|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۱۵۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
رئیس دفتر بارزانی گفت: شخصا معتقدم که آنها البغدادی را فراری دادند. ردگیری مکالمات رادیویی هم نشان می‌داد که آنها از انجام یک عملیات موفق خشنود بودند.
 به گفته یک مقام ارشد کرد، رهبر گروه تروریستی داعش دو ماه پیش و پس از ضد حمله سنگین نیروهای داعشی که به باز شدن موقت یک جاده به سمت غرب منتهی شد، از موصل گریخت.

 فوآد حسین، رئیس دفتر مسعود بارزانی (رئیس اقلیم کردستان عراق) در مصاحبه با ایندیپندنت گفت، داعش از ۱۷ خودروی بمبگذاری شده از موصل و برخی از یگان‌هایش در سوریه استفاده کرد تا مسیر جاده‌ای منتهی به خارج از موصل را برای چند ساعت پاکسازی کند. به گفته این مقام، او و سایر رهبران کرد معتقدند داعش تنها زمانی خودش را درگیر چنین عملیات بزرگی با تلفات بالا می‌کند که بخواهد در امنیت ابوبکر البغدادی را خارج کند.

فرار رهبر تروریست‌ها پس از آزادسازی شرق موصل و پیش از آغاز حمله نهایی نیروهای امنیتی عراق در غرب موصل بود که ۱۹ فوریه انجام شد. بخش‌هایی از غرب موصل در کنترل داعش است. فوآد حسین می‌گوید: داعش ۳۰۰ تن از نیروهایش را از سوریه آورده بود و درگیری سنگینی رخ داد. تنها مسیر احتمالی فرار از موصل به سمت غرب بود. آنها باید از اراضی تحت کنترل نیروهای حشد الشعبی می‌گذشتند که نهایتا وادار به عقب‌نشینی شدند و داعش به مدت کوتاهی کنترل این جاده را به دست گرفت.

رئیس دفتر بارزانی گفت: شخصا معتقدم که آنها البغدادی را فراری دادند. ردگیری مکالمات رادیویی هم نشان می‌داد که آنها از انجام یک عملیات موفق خشنود بودند.

ابوبکر البغدادی سال ۲۰۱۰ رهبر داعش شد و به عنوان رهبر سمبلیک این گروه شناخته می‌شود. او عملیات‌های زیادی از جمله اشغال موصل در سال ۲۰۱۴ را رهبری کرد. کشته شدن و یا دستگیری او می‌تواند ضربه سختی به داعش وارد کند؛ گروهی که اکثر اراضی تحت اشغالش در عراق و سوریه را از دست داده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین