کد خبر: ۱۵۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا گزینه پوششی در حد رقابت با روحانی خواهد بود یا قصد دارید مدل سال ۹۲ را بازتولید کنید گفت: حزب اراده ملت اصلا با این تِز که گزینه پوششی یا سایه در کنار آقای روحانی مطرح شود، موافق نیست.
دبیرکل حزب اراده ملت ایران درباره سهم جریان اعتدال در لیست اصلاح طلبان، گفت: اصلا جریان اعتدال کیست؟ یک سری احزاب به نام اعتدال هستند که باید مشخص شوند در کجا ایستاده اند.

احمد حکیمی پور دبیرکل حزب اراده ملت ایران در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به موضوع گزینه پوششی برای حسن روحانی در انتخابات اظهار داشت: برخی دوستان این مسأله را مطرح کردند اما فعلا به قطعیت نرسیده ایم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا گزینه پوششی در حد رقابت با روحانی خواهد بود یا قصد دارید مدل سال ۹۲ را بازتولید کنید گفت: حزب اراده ملت اصلا با این تِز که گزینه پوششی یا سایه در کنار آقای روحانی مطرح شود، موافق نیست.

حکیمی پور در پاسخ به این سوال که آیا شورای هماهنگی یا شورای عالی اصلاح طلبان لیست های مجزا از هم برای انتخابات شوراها خواهند داد اظهار داشت: تمام برنامه ریزی ها بر این است که یک لیست از جریان اصلاحات بیرون بیاید.

وی درباره سهم جریان اعتدال در لیست اصلاح طلبان گفت: اصلا جریان اعتدال کیست و چه کسی آن را نمایندگی می کند؟ هر مجموعه ای باید با تابلو جلو بیاید. یک سری احزاب به نام اعتدال تعریف شده اند که باید مشخص شوند در کجا ایستاده اند و تعامل شان با اصلاح طلبان چگونه است. این احزاب هنوز وارد جلسات شورای عالی اصلاح طلبان نشده اند.

حکیمی پور در پاسخ به این سوال که آیا قصد دارید لیست شورای شهر را تمام و کمال اصلاح طلبی ببندید گفت: هدفمان همین است مگر اینکه دوستان وارد مذاکره شوند و نظراتشان را مطرح کنند که آن جای خودش را دارد.

عضو شورای اسلامی شهر و روستا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در شورای عالی اصلاح طلبان موضوع اخذ میثاق نامه مطرح شده است. با توجه به عدم پایبندی جریان اعتدال به این میثاق در انتخاب ریاست مجلس، چه قدر فکر می کنید این مکانیسم جواب بدهد گفت: این بار بناست تا ضمانت اجرایی میثاق نامه بیشتر شود. برای شوراهای آینده هم این میثاق نامه مطرح می شود. باید ضعف های میثاق نامه که در شوراهای چهارم و مجلس وجود داشت، جبران شود.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات کار جمعی، متعهد بودن به میثاق، اهداف و برنامه ها است تاکید کرد: این سازوکار کاملا منطقی است و ضریب همبستگی جمعی و پاسخگویی در برابر افکار عمومی و جامعه رای اصلاح طلبی را بالا می برد.

حکیمی پور درباره ضمانت اجرایی میثاق نامه اصلاح طلبی بیان کرد: فرد معرفی شده باید پاسخگوی رفتار خود از بُعد قانون گرایی، رعایت الزامات کار جمعی و برنامه محوری باشد. این سه شرط به عنوان شروط لازم برای ورود اصلاح طلبان خواهد بود. بعد از این شروط، بحث تخصص و تجربه جهت کار در شورای شهر و مدیریت شهری مطرح می شود.  

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه تعداد از اعضای اصلاح طلب فعلی شورای شهر در لیست شورای پنجم قرار خواهند گرفت گفت: اگر این دوستان ثبت نام کنند، طبیعتا در فرآیند بررسی قرار می گیرند اما آنچه مسلم است در جریان اصلاحات، از «صفر شروع کردن» یا «گسست تجربه» وجود ندارد. در فرایند بررسی ها، تجربه و عملکرد اعضای فعلی شورای شهر حتما لحاظ خواهد شد.  

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین