|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۱۵۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۳:۱۹
الینا دختر شش ساله که 13 اردیبهشت‌ بعد از عمل لوزه در یکی از بیمارستان‌های شهر گرگان به کما رفته بود، در پنجمین ماه سال در جدال با مرگ شکست خورد. این در حالی بود که خانواده او از مسئولان بیمارستان به دادسرای گرگان شکایت کردند.
 تلخ ترین حادثه تابستان 95، بدون شک سقوط مرگبار اتوبوس حامل سربازان در دره و مرگ مدافعان وطن بود.

،سال 95 با تلخی و شیرینی‌هایش به پایان رسید. سال گذشته با اخبار تلخی روبه‌رو بودیم که تلخی آن تا سال‌ها در ذهن ما می‌ماند. از جنایت‌های تلخ گرفته تا حادثه پلاسکو و آتش‌سوزی قطار. در این گزارش به مهم‌ترین حوادث  فصل تابستان سال 95 که خبرساز شدند پرداخته می‌شود.

تیر

مرگ غم انگیز سربازان

تیر ماه گذشته با تمام حوادث تلخ و شیرینش، حادثه تلخ و سفر بی بازگشت سربازان دهه هفتادی را ثبت کرد. این سربازان بعد از دو ماه آموزشی در پاد‌گان 05 کرمان قرار بود به مرخصی بروند. آنها و خانواده‌هایشان برای دیدن یکدیگر لحظه شماری می‌کردند. سربازان دهه هفتادی آخرین عکس یادگاری از زمان آموزشی را برای خانواده‌هایشان از طریق تلفن همراه ارسال کردند. شاد و خوشحال بودندکه به خانه بازمی‌گردند، اما غافل از این‌که سفرشان بی‌بازگشت خواهد ماند. زمانی که اتوبوس آنها به پیچ تند جاده رسید، راننده نتوانست اتوبوس را کنترل کند و بی‌آن‌که آنها فرصتی برای فرار پیدا کنند اتوبوس به قعر دره سقوط کرد. امدادگران و رانندگان عبوری برای نجات آنها وارد عمل شدند. بررسی‌ها نشان می‌داد که مسافران قاچاقچی هم در کنار باک خودرو مخفی شده بودند. در این حادثه تلخ 20 سرباز قربانی شدند و همراه راننده فوت کردند.

مرداد

شکست الینا در جدال با مرگ

الینا دختر شش ساله که 13 اردیبهشت‌  بعد از عمل لوزه در یکی از بیمارستان‌های شهر گرگان به کما رفته بود، در پنجمین ماه سال در جدال با مرگ شکست خورد. این در حالی بود که خانواده او از مسئولان بیمارستان به دادسرای گرگان شکایت کردند. سرانجام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان درباره آخرین وضعیت جسمانی الینا اعلام کردند که این کودک دچار مرگ مغزی شده و احتمال برگشت او از کما ضعیف است. تحقیقات در این زمینه ادامه داشت تا این که با گذشت صد روز از به کما رفتن الینا، او در واپسین روزهای مرداد امسال برای همیشه به خواب ابدی فرو رفت و مرگ او خبرساز شد.

شهریور

اعدام قاتل طلافروش

ششمین ماه از سال بود که حادثه جنجالی در یزد رقم خورد. دو برادر، مرد طلافروشی را در یزد ربوده و او را به قتل رساندند و بعد به طلاهای مغازه دستبرد زدند. بعد از این جنایت آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفته و پنج روز بعد در شهر همدان بازداشت شدند. متهمان در تحقیقات علاوه بر سرقت از طلافروشی و قتل طلافروش یزدی اعتراف کردند سوم مرداد امسال نیز یک طلافروش ملایری را به شیوه‌ای مشابه به قتل رسانده و از مغازه‌اش سرقت کرده‌اند. آنها حتی قصد سرقت از صاحب صرافی در یزد را داشتند که او را زخمی کرده و در اجرای نقشه سرقت ناکام ماندند. این متهمان در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان یزد محاکمه شدند. یکی از آنها به دوبار قصاص نفس همچنین همراه همدستش به دو بار حبس ابد، 246 سال حبس و 594 ضربه شلاق محکوم شد. رای صادره به تائید رسید و عامل اصلی این جنایت‌ها سحرگاه 19 اسفند در یزد به دار مجازات آویخته شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین