|
|
امروز: پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۲
کد خبر: ۱۵۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
اولاند به نخست‌وزیر انگلیس اطلاع داده که گفت‌وگوها درباره روابط پس از برگزیت انگلیس با اتحادیه اروپا تا انجام گفت‌وگوها درباره جدایی این کشور از اتحادیه اروپا به تعویق خواهد افتاد چرا که زمان بندی ارائه شده توسط «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا برای انجام گفت‌وگوها باید رعایت شود.
رئیس‌جمهوری فرانسه با آغاز گفت‌وگوها درباره روابط اتحادیه اروپا و انگلیس پس از برگزیت مخالفت کرد و آن را منوط به رعایت زمان بندی شورای اروپا دانست.

 به نقل از اسپوتنیک، فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگوی تلفنی امروز صبح با ترزا می نخست‌وزیر انگلیس مخالفت خود را با آغاز گفت‌وگوها درباره روابط اتحادیه اروپا با بریتانیا پس از برگزیت اعلام کرد.

بنابر این گزارش؛ اولاند به نخست‌وزیر انگلیس اطلاع داده که گفت‌وگوها درباره روابط پس از برگزیت انگلیس با اتحادیه اروپا تا انجام گفت‌وگوها درباره جدایی این کشور از اتحادیه اروپا به تعویق خواهد افتاد چرا که زمان بندی ارائه شده توسط «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا برای انجام گفت‌وگوها باید رعایت شود.

در همین رابطه، کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس‌جمهور فرانسه اعلام کرده که گفت‌وگوها باید در ابتدا درباره مفاد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به ویژه با در نظر داشتن حقوق شهروندان و الزامات این کشور در نتیجه تعهدات داده شده انجام گیرد. بر اساس پیشرفت ایجاد شده، می‌توان گفت‌وگوها درباره چهارچوب روابط آینده میان انگلیس و اتحادیه اروپا بر اساس نامه آقای توسک را آغاز کرد.

بنا بر اعلام کاخ الیزه، اولاند به ترزا می گفته است که این گفت‌وگوها باید به شیوه‌ای کاملا شفاف و سازنده انجام گیرد و ذیل آن به قوانین و منافع دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز احترام گذاشته شود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین