|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۵۳۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
در گزارش روزنامه واشنگتن پست آمده است :‌«رکس تیلرسون برای رفتن به دفتر کار مجللش در طبقه هفتم ساختمان وزارت خارجه آمریکا از یک آسانسور شخصی و اختصاصی استفاده می‌کند و در نتیجه دیدن او در طبقات پایینی به ندرت اتفاق می‌افتد.»
 روزنامه آمریکایی در گزارشی، از انزوای رکس تیلرسون وزیر خارجه این کشور در این وزارتخانه و اختصاص ساعت‌های طولانی برای «زمان مطالعه» در دفتر کارش خبر داده است.

در ادامه گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت حاکم بر وزارت خارجه آمریکا، یک روزنامه آمریکایی مطلبی با این عنوان منتشر کرده است: « وزیر خارجه رکس تیلرسون در هفته‌های اول خودش را از بوروکراسی دلواپس و نگران(وزارت خارجه) منزوی کرده است.»

در گزارش روزنامه واشنگتن پست آمده است :‌«رکس تیلرسون برای رفتن به دفتر کار مجللش در طبقه هفتم ساختمان وزارت خارجه آمریکا از یک آسانسور شخصی و اختصاصی استفاده می‌کند و در نتیجه دیدن او در طبقات پایینی به ندرت اتفاق می‌افتد.»

این روزنامه آمریکایی از اختصاص ساعت‌های طولانی به عنوان «زمان مطالعه توسط تیلرسون در دفتر کارش در وزارت خارجه خبر داده است.

تیلرسون پیش از تعیین به عنوان وزیر خارجه، سابقه مدیریت در شرکت بزرگ نفتی «اکسون موبیل» را داشته و سابقه‌ای در زمینه وزارت خارجه در کارنامه او دیده نمی‌شود.

واشنگتن پست می‌نویسد:‌«در بسیاری از روزها، او (تیلرسون) چندین ساعت از کارش را به عنوان "زمان مطالعه" خالی می‌گذارد و در این ساعات به دور و منزوی از دیگران، با دقت در حال مطالعه یادداشت‌هایی است که او پیش از انجام دیدارهایش (مطالعه) آنها را ترجیح می‌دهد».

این روزنامه می‌افزاید: «بسیاری از تعاملات او با حلقه داخلی مشاوران سیاسی اش است؛ کسانی که تازه به وزارت خارجه آمده‌اند. بسیاری از دیپلماتهای کارکشته و قدیمی وزارت خارجه می‌گویند که آنها هنوز با تیلرسون ملاقات نداشته‌اند و به برخی از آنها هم دستور داده شده که با او مستقیما صحبت نکنند یا حتی تماس چشمی هم برقرار نکنند».

بر اساس گزارش این روزنامه، با وجود گذشت هشت هفته از آغاز به کار تیلرسون ، تیلرسون خود را منزوی کرده و بین خود با پرسنل شاخه‌های اصلی وزارت خارجه در واشنگتن و همچنین در مناطق دیگر جهان،‌ «دیواری ایجاد کرده است».

یکی از مشاوران تیلرسون که خواستار فاش نشدن نامش شده،‌ در گفتگو با واشنگتن پست گفته که کم بودن حضور علنی وزیر خارجه آمریکا نشانه آن است که او خواهان انجام مسئولیتش به دور از هیاهو است.

این اظهارنظر در حالی است که در آمریکا حتی برخی اعضای کنگره معتقدند که تیلرسون در ماجرای کاهش یافتن بودجه وزارت خارجه توسط ترامپ،‌ از وزارتخانه تحت امرش دفاعی نکرده است.

برخی دیگر هم از اینکه از یک سو او حضوری کم رنگ در دیدارها با مقامات خارجی حاضر در واشنگتن دارد و از سوی دیگر هنوز سمت‌های کلیدی وزارت خارجه از قبیل قائم مقام وزارت تعیین نشده، ‌ابراز نگرانی کرده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین