|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۲
کد خبر: ۱۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۱
نمایشگاهی از آثار هنرجویان مسعود یونسی هنرمند سبک اکسپرسیون با عنوان نسیم هنر در فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود.
نمایشگاهی از آثار هنرجویان مسعود یونسی هنرمند سبک اکسپرسیون با عنوان نسیم هنر در فرهنگسرای فردوس برگزار می شود.

به گزارش تدبیر و امید، مسعود یونسی پیش از این نمایشگاه های دیگری از جمله نمایشگاه "ستایش" در همین فرهنگسرا برگزار کرده بود. نمایشگاه های طراحی های او به سبکهای رئال و سورئال و با تکنیک های مختلفی از جمله هاشور، نقطه و با استفاده از مواد کنته، پاستل، مداد رنگی، خودکار و راپیت برگزار شده است. به علاوه نمایشگاه "شکوه آفرینش" از آثار این هنرمند نیز به زودی در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد.



بر اساس این گزارش، مراسم افتتاحیه نمایشگاه مذکور سه شنبه یکم بهمن ماه در فرهنگسرای فردوس برگزار خوهد شد. همچنین روزهای دوم تا دهم بهمن ماه از ساعت 8 تا 18 برای بازدید عموم از نمایشگاه در گرفته شده است. فرهنگسرای فردوس در فلکه دوم صادقیه، خیابان فردوس، بعد از چهارراه مخابرات واقع شده است.



یونسی متولد سال ۱۳۵۹ و فارغ التحصیل رشته ریاضی فیزیک است و فعالیت هنری خود را از دوران نوجوانی اغاز کرد و در جوانی وارد دنیای حرفه ای نفاشی و طراحی گردید. یونسی ابتدا سبک رئال را انتخاب کرد و سپس با بهره گیری از تجربه دیگران در دنیای حرفه ای به سبک سورئال تمایل پیدا کرد.او بعد از شروع کار حرفه ای خود نگرش خود را به اكسپرسيون تغییر داد و تفکرات خود را در قالب نقاشی هایش بیان کرد.

مسعود یونسی درباره ارتباط پدیده های هستی با وظیفه هنرمند گفت: زيبايي ها ر تناسب هاي پديده هاي هستي همواره انسان را تحت تاثير قرار داده و او را وادار به تحسين نموده است. هنر مند علاوه بر لذت بردن و الهام از پديده ها به خلاقيت دست ميزند و به واژه هنر مفهوم مي بخشد. هنر زاده عشق است و تجلي روح ،عشق به خداوندي است كه آفريننده زيباييهاست.

او همچنین درباره قدمت هنر نقاشی اظهار داشت: تجلي هنر اشكال گوناگون دارد همان هنري كه با انسان خلق شده و همواره با او بوده و همراه او رشد و تعالي پيدا كرده هنر نقاشي است. عشق به اين هنر را ميتوان حتي در پس نگاره هاي بٓدٓوي در نقش تصاويري كه در دل كوهها بوجود آمده است مشاهده كرد .هنرمند نقاش ياد ميگيرد كه به آفرينش با چشماني تيز بين بنگرد و عظمت هستي و خالق آن را با تمام وجود دريابد و در پس خلق تصاويري زيبا تمام تجلي روحش را در اثرش به ديگران هديه ميدهد.هنر را به ديگران هديه كنيم.

مسعود یونسی درباره جایگاه هنر در فرهنگ یک کشور گفت: هنر كه نشان از فرهنگ يك ملت دارد يكي از عناصر بنيادي زير ساخت هر جامعهاي كه بازتاب دهنده جريان انديشه در آن جامعه است و هر جامعه اي ابتدا با هنر مخصوص به خود در جوامع ديگر شناخته ميشود به همين دليل هنر از دير باز عنصري جدايي ناپذير از فرهنگ و تمدن بشري بوده است.

به گفته او، نكته جالب توجه اين است كه هنر آفرينش به دست انسان است و اگر هر جامعه اي براي آفرينش خود ارزش قائل نباشد از لحاظ فرهنگي دچار تزلزل ميگردد و ايران كه مهد هنرهايي چون نقاشي و موسيقي است اين هنر ها در تار و پود جامعه ايراني پيچيده شده است و ريشه محكمي داردولي امروزه با از ياد بردن اصل و ريشه جايگاه هنر صدمه فراواني به هنرهاي اين مرزو بوم وارد شده است و جاي تعقل دارد كه چرا هنر در فرهنگ غرب جايگاه رفيع تري نسبت همد هنر دنيا دارد و اين نكته را ياد آور ميشود كه از ماست كه بر ماست.

در زیر تصاویری از نمایشگاه های پیشین و آثار مسعود یونسی را مشاهده می کنیم:





































نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
|
در حال بررسی: ۰
|
انتشار یافته: ۱
gholamali ashouri
|
UNITED STATES
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
0
0
naghashihatoon besyar ziba hastand .ba arezooye movafaghiat bishtar shoma.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین