|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
کد خبر: ۱۵۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
وی از دیگر اقدام های این سازمان را تهیه طرح ساماندهی گردشگری سواحل مکران عنوان کرد و بیان داشت :در این طرح ایجاد، تاسیس و ساماندهی تاسیسات گردشگری در سواحل جنوب بویژه قطار ساحلی در آن دیده است.
  معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا روز گذشته 30 میلیون اقامت شب در کشور به ثبت رسیده است.

مرتضی رحمانی موحد در دیدار با استاندار هرمزگان افزود: بیشترین آمار مربوط به 10 استان مسافرخیز کشور از جمله هرمزگان است که نزدیک به 2میلیون و 500 هزار اقامت شب را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: دو درصد از این اقامت ها در هتل ها پذیرش شده و مابقی در مهمانپذیرها ، خانه های اجاره ای ، مدارس آموزش پرورش و کمپ های موقت بوده است.

رئیس ستاد تسهیلات سفر کشور تصریح کرد: رویکرد ستاد تسهیلات مسافر باید به ستاد ارایه خدمات تغییر کند و مسافران نوروزی در قبال پرداخت هزینه خدمات دریافت کنند نه اینکه این خدمات بصورت رایگان باشد.

وی یاد آور شد: این توقع در بین مسافران ایجاد شده که سازمان ها و نهادها در ایام نوروز تمام وقت خود را صرف ارایه خدمات به مسافران کنند و در مقابل آنها هزینه این خدمات هم پرداخت نکنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور اظهارداشت: با پیگیری های این سازمان و تصویب مجلس، مشکل قدیمی و کهنه دخالت اصناف در امور مجتمع های بین راهی رفع شد .

رحمانی موحد افزود: با اجرای این مصوبه تاسیسات گردشگری مشمول نظام صنفی نیستند و نظارت و کنترل و نرخ گذاری برقیمت ها بر عهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

وی از دیگر اقدام های این سازمان را تهیه طرح ساماندهی گردشگری سواحل مکران عنوان کرد و بیان داشت :در این طرح ایجاد، تاسیس و ساماندهی تاسیسات گردشگری در سواحل جنوب بویژه قطار ساحلی در آن دیده است.

حضور بیش از دو میلیون و 495 هزار مسافر نوروزی در هرمزگان

جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز در این دیدار بیان داشت: استان هرمزگان به عنوان مقصد گردشگران از ابتدای نوروز 96 تاکنون شاهد حضور دو میلیون و 495 هزار مسافر از شهرهای مختلف بوده که از طریق قطار، هواپیما، اتوبوسی و وسیله شخصی وارد استان شدند.

وی افزود: با توجه به زیر ساخت های سفر دریایی و اینکه هرمزگان استان ویژه سفرهای دریایی است، از کل مسافران نوروزی دو میلیون نفر آنان سفرهای دریایی به قشم ، کیش ، هرمز، جزایر ابوموسی ، هنگام ، لاک و هرمز داشتند و از مزیت های این جزایر بهره بردند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: نزدیک به شش هزار تخت هتلی در استان به غیر از کیش و قشم آماده پذیرش مسافران نوروزی بوده و با احتساب این دو منطقه 30 هزار تخت هتلی و 165 مکان اقامتی در هرمزگان میزبان گردشگران نوروزی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین