|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۴
کد خبر: ۱۵۲۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
شبکه گوگل‌پلاس یک شکست بزرگ اما پذیرفته نشده این شرکت غول‌آساست و امکان پیام‌رسانی و پیامک گوگل‌تاک نیز سرنوشتی مشابه داشته است که امروز پذیرفته شده است.
 بخش ارتباطات فوری در گوگل اعلام کرده است که باتوجه به ارتقاء نرم‌افزارهای پیام‌رسان این شرکت، به‌زودی نرم‌افزار گوگل‌تاک برای همیشه از دسترس خارج خواهد شد.

به‌ نقل از G Suite Blog،شرکت گوگل از روزی که پا به‌ عرصه وجود گذاشت تا امروز که یک غول تمام عیار اینترنت و تکنولوژی محسوب می‌شود تلاش زیادی برای تبدیل شدن به یک غول ارتباطی کرده است که در حوزه پیام‌رسانی و شبکه‌های اجتماعی، این تلاش کاملا ناموفق بوده است.

گوگل روزی فعالیت خود را آغاز کرد که یاهو و مایکروسافت چند سال در حوزه اینترنت و ایمیل و موتورهای جست‌وجو سابقه کار داشتند و یکه‌تاز بلامنازع جهان بودند. در این شرایط، گوگلی‌ها با چند نوآوری و بهره‌گرفتن از تکنولوژی‌هایی که خودشان برای ذخیره اطلاعات اختراع کرده بودند توانستند طی مدتی بسیار کوتاه و باورنکردنی، این دو رقیب به‌ظاهر شکست‌ناپذیر را از میدان به‌در کنند اما موفقیت چشمگیر موتور جست‌وجو و صندوق ایمیل گوگل با موفقیت پیام‌رسانی و شبکه اجتماعی تکمیل نشد.

شبکه گوگل‌پلاس یک شکست بزرگ اما پذیرفته نشده این شرکت غول‌آساست و امکان پیام‌رسانی و پیامک گوگل‌تاک نیز سرنوشتی مشابه داشته است که امروز پذیرفته شده است.

آلفابت یا همان شرکت مادر گروه گوگل در اعلامیه‌ای از کاربران جی‌میل خواست که با دریافت نرم‌افزار «هنگ‌اوت»، گفت‌وگوها و پیام‌رسانی خود را به این نرم‌افزار انتقال دهند چراکه در روز 26 ژوئن 2017 (5 تیر 1396) گوگل تاک برای همیشه خاموش خواهد شد و کاربرانی که هنوز در آن باشند، به‌ اجبار به هنگ‌اوت انتقال داده می‌شوند. این شرکت همچنین اعلام کرده که سرویس SMS موجود در هنگ‌اوت نیز به‌زودی حذف و انجام این سرویس به «الو» منتقل خواهد شد.

گوگل سال گذشته نرم‌افزار Allo را که یک پیام‌رسان و شبکه اجتماعی موبایلی‌ است از استارتاپ آن خریداری کرد و برنامه دارد که کاربران خود را به سوی آن هدایت کند. این رویه از 22 ماه مه 2017 (اول خرداد 96) اجرایی می‌شود.

یکی از اشتباهاتی که منجر به شکست گوگل در عرصه شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی شده است، اصرار این شرکت به اجبار کاربران در استفاده از این شبکه‌هاست و اینکه استفاده از شبکه‌های خود را مختص کاربران سرویس ایمیلش کرده است. این ویژگی در رقبایی مانند فیس بوک وجود ندارد.
منبع: آنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین