|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۵۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
این روانشناس افزود: دید و بازدیدهای نوروزی به کودکان و نوجوانان احترام به بزرگترها، اهمیت و لذت دیدار از خویشاوندان و... را می آموزد.
 یک روانشناس معتقد است: دید و بازدیدهای نوروزی به کودکان و نوجوانان درس زندگی کردن می‌دهد.

 سعید عسگری از نوروز به عنوان یک عید مهم و باستانی برای ایرانیان یاد و بر لزوم توجه به رسم و رسوم نوروز برای آشنایی کودکان و نوجوانان با آیین‌های نوروز تاکید کرد.
عسگری اظهار کرد: نوروز یکی از عیدهای ایرانیان است که آیین‌ها و رسم و رسوم زیادی را در خود نهفته دارد که کارکردهای بسیاری را به همراه دارد و یکی از مهمترین این رسوم دید و بازدیدهای نوروزی است که به تازه شدن دیدارها می‌انجامد.

این روانشناس افزود: دید و بازدیدهای نوروزی به کودکان و نوجوانان احترام به بزرگترها، اهمیت و لذت دیدار از خویشاوندان و... را می آموزد.

عسگری با اشاره به اینکه دید و بازدیدهای نوروزی می تواند نقش مهمی در اجتماعی کردن کودکان و نوجوانان داشته و باید مورد توجه خانواده ها قرار گیرد، اظهار کرد: این دید و بازدیدها سبک زندگی کردن و تعامل با اطرافیان را به طور عملی به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد .

عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه همچنین از خانواده‌ها خواست تا در کنار برنامه‌هایی که برای نوروز تدارک دیده‌اند، ساعاتی را هم برای مرور درسی فرزندانشان در نظر بگیرند.

عسگری افزود: اظهار کرد: تعطیلات نوروزی نسبتا طولانی است و بی توجهی دانش‌آموزان به مرور مطالب درسی می تواند باعث فراموشی آموخته‌های آنها شود و همین مسئله اهمیت مرور مطالب درسی هرچند کوتاه را در این ایام نشان می‌دهد.
 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین