|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۹
کد خبر: ۱۵۲۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش گفت: تا پایان روز هفتم فروردین ماه سه میلیون و 81 هزار و 180 نفر در مدارس و مراکز خدماتی رفاهی فرهنگیان در سراسر کشور اسکان داده شدند.
 مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش گفت: تا پایان روز هفتم فروردین ماه سه میلیون و 81 هزار و 180 نفر در مدارس و مراکز خدماتی رفاهی فرهنگیان در سراسر کشور اسکان داده شدند.

عباسعلی باقری روز سه شنبه در حاشیه سفر به قم و بازدید از مراکز اسکان مسافران نوروزی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آمار شامل هشت میلیون و 254 هزار و 17 نفر روز و 855 هزار و 883 خانوار است.

وی همچنین با بیان اینکه 25 هزار تن از مدیران و همکاران فرهنگی در کشور در طرح اسکان نوروزی وزارتخانه متبوع به طور فعال مشارکت دارند، از افزایش 15 درصدی تعداد اسکان یافتگان در مراکز یاد شده نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد، و افزود: با توجه به شرایط نامساعد جوی در برخی شهرهای کشور از جمله آبادان، بندرعباس و قشم 19 درصد از ظرفیت اسکان مراکز فرهنگیان به سایر کارمندان دولت و مسافران نوروزی تخصیص داده شده است.

وی همچنین با اشاره به اختصاص 11 هزار باب مدرسه و 105 کلاس درس برای اسکان مسافران درطول تعطیلات نوروز سال 96 اضافه کرد: به دلیل حجم زیاد مسافران در برخی شهرها حتی بقیه مدارس، سالن های ورزشی و امکاناتی که تحت پوشش طرح اسکان نوروزی نبودند، نیز مورد استفاده قرار گرفتند.

این مسئول با بیان اینکه قم به لحاظ اسکان مسافران در مدارس در ردیف 10 استان نخست کشور قرار دارد، یادآور شد: استان های فارس، اصفهان، خوزستان، خراسان رضوی و هرمزگان از ابتدای تعطیلات نوروزی بیشترین اسکان مسافر را در مدارس داشتند.

باقری تعداد کل مراکز رفاهی فرهنگیان کشور را 280 مرکز عنوان کرد، و گفت: با توجه به آمار بالغ بر سه میلیون و 300 هزار نفری مسافران نوروزی برای پذیرش این تعداد مسافر در یک پیک زمانی کوتاه مدت نه تنها مراکز اسکان آموزش و پرورش بلکه تمام مراکز اقامتی کشور نیز جوابگو نیست.

مدیرکل تعاون وزارت آموزش و پرورش همچنین با تاکید بر اینکه مدارس و فضاهای آموزشی جای اسکان نیست، بلکه مکان تعلیم و تربیت است، و ارایه خدمات مربوط به اسکان نیز به هیچ وجه جزو وظایف این نهاد به شمار نمی رود، گفت: طبق قانون ایجاد مراکز رفاهی فرهنگیان با بودجه دولتی ممنوع است، و هر اقدامی در راستای توسعه و ساخت و ساز این مراکز با استفاده از ظرفیت خیران و همچنین فرهنگیانی که تمایل به مشارکت در این امر خیر دارند، صورت می گیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین