|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۵۲۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۱
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از ثبت روزانه ۸۰۰ پرواز در فرودگاه‌های سراسر کشور طی ۱۰ روز نخست سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: سایت فروش جعلی بلیت هواپیما با کمک پلیس فتا شناسایی شد.
 دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از ثبت روزانه ۸۰۰ پرواز در فرودگاه‌های سراسر کشور طی ۱۰ روز نخست سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: سایت فروش جعلی بلیت هواپیما با کمک پلیس فتا شناسایی شد.
 
 مقصود اسعدی سامانی گفت: خوشبختانه در سفرهای نوروزی سال ۹۶ تا زمان فعلی شاهد رشد بالای ۱۷ درصدی مسافرین و همچنین افزایش ۱۱ درصدی پروازها در کشور بوده‌ایم.

وی افزود: با توجه به آمار موجود تعداد پروازهای روزانه در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین‌ماه سال گذشته حدود ۶۵۰ پرواز ثبت شده بود در حالی که این آمار برای امسال از ابتدای طرح نوروزی تا کنون به حدود ۸۰۰ پرواز ارتقا پیدا کرده است.

اسعدی سامانی در ادامه از مسافرت حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر با هواپیما و همچنین انجام نزدیک به ۱۶ هزار نشست و برخاست در فرودگاه‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه در سفرهای نوروزی سال ۹۶ تا امروز شاهد رشد بالای ۱۷ درصدی مسافران و همچنین افزایش ۱۱ درصدی پروازها در کشور بوده‌ایم.

وی فرودگاه‌های مهرآباد، امام خمینی(ره) و مشهد را به ترتیب دارای بیشترین آمار پروازها در این مدت اعلام کرد و گفت: با توجه به گزارش‌های موجود متوسط پروازهای فرودگاه مهرآباد روزانه ۴۲۱ پرواز، فرودگاه امام خمینی (ره) ۲۳۷ پرواز و فرودگاه مشهد ۲۰۲ پرواز ثبت شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی همچنین بیان کرد: بدون شک طی این ایام تمامی عوامل فرودگاهی اعم از سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیران فرودگاه‌های مختلف کشور، نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین همه عواملی که در فرودگاه‌ها مسئولیتی برعهده دارند در تلاشند تا ضمن ساماندهی هرچه بهتر سفرها، امکانات لازم جهت برخورداری مسافرین از پروازهای خوب را فراهم کنند.

این مقام مسئول با تأکید براینکه خوشبختانه در ۱۰ روز اول سفرهای نوروزی شاهد تاخیرات نسبتا کمی در مقایسه با سال گذشته برای پروازها بودیم گفت: پیش‌بینی می‌کنیم موج دوم سفرها تیز در ۱۰ روز بعدی با همین روند ادامه پیدا کند.

اسعدی سامانی همچنین اضافه کرد: به گفته نمایندگان شرکت‌های هواپیمایی درحال حاضر ظرفیت‌های خالی در پروازهای ۱۰ روز آتی وجود دارد و مسافران می‌توانند از این فرصت در روزهای آینده استفاده کنند.

وی درخصوص نرخ بلیت هواپیما نیز در این ایام بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قیمت‌ها نسبتا مناسب بوده و با نرخ‌های متعادل و مناسبی به هموطنان ارائه می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی همچنین تأکید کرد: مسافرین عزیز توجه کنند تا بلیت‌ها را حتما از دفاتر فروش شرکت‌های دارای مجوز بند الف یا سایت‌های اصلی این شرکت‌ها خریداری کنند چرا که سایت‌های غیرمجازی هستند که با عرضه بلیت‌ مشکلاتی را در این بخش به وجود می‌آورند.

اسعدی سامانی در این رابطه اضافه کرد: در چند روز گذشته شاهد بودیم یکی از این سایت‌های غیرمجاز ضمن صدور بیش از ۱۲۰۰ بلیت جعلی برای مردم مشکلات عدیده‌ای در فرآیند سفرها به وجود آورد. این مورد با کمک پلیس فتا شناسایی شد.

به گفته این مقام مسئول تمامی افراد باید پس از خرید بلیت نسبت به اعتبار سنجی آن از طریق سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی اقدام کنند تا در زمان مراجعه به فرودگاه دچار مشکل نشوند.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین