|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۵۲۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
همزمان با روز پایانی ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا، کانال های خبری و صفحه های مجازی به بازتاب خبرها و تحلیل اظهارات و واکنش های داوطلبان رقابت در این انتخابات و حاشیه های مربوط به آن پرداختند.
همزمان با روز پایانی ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا، کانال های خبری و صفحه های مجازی به بازتاب خبرها و تحلیل اظهارات و واکنش های داوطلبان رقابت در این انتخابات و حاشیه های مربوط به آن پرداختند.

به گزارش ایرنا ، انتخابات شوراهای شهر و روستا در هفته های گذشته مهمترین محور خبری و تحلیلی کانال های صفحه های مجازی بود. در این میان حضور و ثبت نام تعدادی از چهره های سیاسی، هنری و ورزشکاران بازتاب های متفاوتی در رسانه های مجازی داشت. موضوع انتشار فایل صوتی منتسب به برخی اعضای شورای شهر کنونی شهر تهران هم در برخی کانال های خبری برجسته شد.

**حاشیه های حضور و انصراف از حضور چهره ها
اظهارات برخی چهره های داوطلب شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا درباره دلایل حضور و انصراف از حضور در کانال های خبری مورد توجه قرار گرفت.
کانال «جهان نیوز» به نقل از«معصومه آباد» عضو کنونی شورای شهر تهران نوشت: به احترام نسل دهه 60 که باید وارد چرخه مدیریتی شوند و بتوانند با اندیشه نو گره گشا باشند از ثبت نام در دور پنجم شورا صرفنظر کردم.
کانال «سلام» در واکنش به انصراف معصومه آباد از نامزدی درانتخابات شوراها نوشت: فراموش نمی کنیم که تمام اعضای فعلی شورای تهران ازهر دوجناح، به جز دونفر، درانتقاد از افشاگری معماری نیوز درمورد املاک نجومی، نامه تطهیر معصومه آباد را امضا کردند.!
کانال «پویش» نوشت: رسول کوهپایه زاده وکیل پرونده بابک زنجانی امروز (دوشنبه ) با حضور در محل فرمانداری تهران و ثبت نام برای کاندیداتوری در انتخابات شورای شهر تهران گفت: به عنوان یک وکیل جای وکلا و حقوقدانان را در شورای شهر خالی می دیدیم و بر همین اساس در صورت اعتماد مردم و راه پیدا کردن به شورای شهر حتما به دور از سیاسی کاری و در کنار سایر اعضا نسبت به ارائه خدمات و پیاده کردن موارد قانونی در مصوبات و نظارت اقدام خواهم کرد.
در کانال «ایران تایمز» می خوانیم: آرش میراسماعیلی به دلیل اعتراض مردم به حضور ورزشکاران در شورای شهر از کاندیداتوری در انتخابات انصراف داد.
کانال «جماران» درباره حضور نیافتن «رحمت الله حافظی» عضو کنونی شورای شهر تهران نوشت: حافظی دلیل ثبت‌نام نکردن برای انتخابات شورای شهر بعدی را تشدید بیماری همسرش در ماه‌های اخیر عنوان کرد.

**واکنش ها به داوطلبی فرزندان چهره های سیاسی
حضور فرزندان شماری از چهره های سیاسی در رقابت های انتخابات شوراهای شهر و روستا واکنش های متفاوت و متضادی را در کانال های خبری به دنبال داشت.
کانال «598» نوشت: پس از اینکه دخترصفدرحسینی بدون هیچ سابقه ای به مجلس رفت بقیه هم دست به کارشدند و پس ازثبت نام آقازاده های موسوی لاری و سلطانی فر، فرزند حجت الاسلام مازنی هم در شوراها ثبت نام کرد.
«آذر منصوری» فعال سیاسی اصلاح طلب در کانال تلگرامی خود نوشت: خیلی ها از این واهمه دارند که در بده بستان های معاملاتی و غیراصولی در واپسین روزها و آخرین ساعت ها، همان الگوی تجربه شده و شکست خورده دوباره تکرار شود و افراد بی کفایت و بی ریشه ، فقط به دلیل داشتن پشتوانه های قبیله ای و فرقه ای در جلسه های پر سر و صدا زیر نام اصلاحات بنشینند و مستقیم و غیرمستقیم نام شریف رییس دولت اصلاحات را دستمایه کسب آرای مردم کنند و پس آنگاه راه دیگری بروند یا با بی مسئولیتی و بی عملی و بدعهدی خود نام اصلاحات را خراب کنند و نا امیدی از اصلاحات را دامن بزنند.
کانال «بیداری ملت» در واکنش به اعلام نامزدی «محسن هاشمی» در انتخابات شوراهای شهر و روستا نوشت: اگر در مقام آقازادگی خوب رشد کنی بعد از مرگ پدر به مقام یادگاری می رسید. حتما چیزی هست که همه آقازاده ها به خط شدند برا گرفتن کرسی شورای شهر و مجلس و.
«کامبیز نوروزی» حقوقدان در کانال تلگرامی خود و در واکنش به نامزدی فرزندان شماری از چهره های سیاسی اصلاح طلب نوشت: خیلی ها از این واهمه دارند که در بده بستان های معاملاتی و غیراصولی در واپسین روزها و آخرین ساعت ها، همان الگوی تجربه شده و شکست خورده دوباره تکرار شود و افراد بی کفایت و بی ریشه، فقط به دلیل داشتن پشتوانه های قبیله ای و فرقه ای در جلسه های پر سر و صدا زیر نام اصلاحات بنشینند و مستقیم و غیر مستقیم نام شریف محمدخاتمی را دستمایه کسب آرای مردم کنند و پس آنگاه راه دیگری بروند یا با بی مسوولیتی و بی عملی و بدعهدی خود نام اصلاحات را خراب کنند و نا امیدی از اصلاحات را دامن بزنند. این همان اتفاق نامیمونی است که در آخرین دوره شورای شهرتهران رخ داد.
درکانال «گوش به زنگ سیاسی» هم می خوانیم: بعد از ورود برخی آقازاده اصلاح طلبان بدون هیچ سابقه ای به مجلس، باقی نیز در تکاپو برای ورود به شورا هستند! حال چه تعدادشان وارد اقتصاد شده اند بماند.
کانال «اصلح نیوز» نوشت: فاجعه ای هولناک تر از پلاسکو‼ هجوم سیل آقازاده ها، ورزشکاران، خوانندگان پاپ و سلبریت ها برای شورای شهر تهران چنان وحشتناک است که حادثه هولناک پلاسکو از حافظه ها رفت. واقعا اینها مردم تهران را چگونه فرض کرده اند؟

**واکنش ها به حضور هنرمندان و ورزشکاران در انتخابات شورای شهر
اعلام حضور برخی هنرمندان و ورزشکاران در رقابت های انتخاباتی شوراهای شهری و روستایی با تحلیل ها و بازتاب های زیادی در شبکه های مجازی همراه بود.
«دروغ‌هایی که برای انتخابات شورای شهر به خوردمان می‌دهند؟» عنوان گزارش کانال «صد کلمه» است که در آن می خوانیم: سیستم رسانه‌ای اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورا حرف‌هایی می‌زند که آدم به عقل خودش شک می‌کند. مثلا این که پرچم گرفته‌اند «ما به ورزشکاران، هنرمندان و آقازاده‌ها رای نخواهیم داد.» این حرف در عین درست بودن چند «ان‌قلت» جدی دارد.
شاید برخی ورزشکارانی که در شورا بودند مناسب رفتار نکردند ولی در کل ورزشکاران ملی می‌توانند بخشی از نخبگان کشور باشند. از طرفی کار شهر و شهرداری فقط محدود به ابنیه نیست. شهرداری امروز به یک نهاد اجتماعی تبدیل شده که ورزشکاران هم می‌توانند در آن نقش داشته باشند. پس ورزشکار بودن و نبودن ملاک نیست.
کانال «آمد نیوز» آورد: از وزنه‌بردار تا داور فوتبال، از بازیگر سینما تا مدیران فرهنگی و سیاسیون و… تا امروز ظهر حدود 600 نفر برای شورای شهر ثبت‌نام کرده‌اند و این رقم بسیار بیشتر خواهد شد. حالا باید با کمال احترام، دور یک سری اسم و چهره «غیرمتخصص» را خط زد. دور یک سری سیاسیون لابی‌گر را خط زد. و به کارنامه و تخصص نامزدها با دقت بیشتری نگاه باید کرد.
«محمدآزاد جلالی زاده» فعال سیاسی در کانال «بهارنیوز» نوشت: بسیاری بر آن باورند که ما پوپولیسم خوب و بد داریم، اما از نظر من پوپولیسم خوب، پوپولیسم مرده است و از این روست که پیشنهادم آن است که تمامی ورزشکاران برای هموار ساختن راه پیشرفت در سایه تخصص گرایی، عرصه سیاست رها کرده و آن را به اهل فن واگذارند. به جد معتقدم این در برهه کنونی برای ایران راهگشاتر از کلکسیون سلبیریتی‌های بی تخصص خواهد بود.

**واکنش ها به فایل منتشر شده علیه شورای شهر چهارم
فایل صوتی منتشر شده در فضای مجازی که از سوی تعدادی از کانال ها به اعضای شورای چهارم تهران منتسب شد، با واکنش برخی اعضای این شورا مواجه شد.
کانال ایران تایمز نوشت: مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره نظر وی نسبت به پست منتشر شده در کانال تلگرامی موسوم به آمدنیوز، تصریح کرد:« یک مکالمه ای را که کاملاً مبهم است با لهجه غلیظ آذری گذاشته اند و به بنده و یک عضو دیگر شورا نسبت داده اند که در صحن شورا مطرح شده، در حالی که در صحن شورا همه چیز منعکس می شود و مسخره و جعلی بودن این پست نیز برای هر کسی که کمی فکر کند مشخص است. وقتی انتخابات نزدیک می شود تخریب ها به صورت های مختلف شروع می شود؛ گویا آنها دوست ندارند شهر و کشور ما آباد شود.»
کانال «خبرآنلاین» آورد: روابط عمومی شورای شهر تهران اعلام کرد که فایل صوتی منتشر شده در یکی از کانال‌های ضد انقلاب و جاعل نه تنها ربطی به آقایان چمران و پیرهادی ندارد بلکه اساسا ربطی به اعضای شورای شهر تهران و جلسات غیر علنی آنها ندارد. جعل این مطلب و چیدن چند عکس از جلسات شورا و ضمیمه کردن فایل صوتی بی ربط به آن، کاری غیر اخلاقی، غیر شرعی و غیر حرفه‌ای بوده که دروغ بودن آن اظهر من الشمس است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین