|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۱۵۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴
در دیدار حسن روحانی رییس جمهوری ایران و دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه راهکارهای افزایش فراگیر روابط دوجانبه و همچنین منطقه ای بررسی شد.
 در دیدار حسن روحانی رییس جمهوری ایران و دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه راهکارهای افزایش فراگیر روابط دوجانبه و همچنین منطقه ای بررسی شد.

به گزارش ایرنا، این دیدار شامگاه دوشنبه به عنوان نخستین برنامه سفر دو روزه رسمی روحانی به مسکو با حضور اعضای هیات همراه و مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه برگزار شد.

روحانی در این دیدار گفت: امیدوارم در این سفر شاهد تحول جدیدی در روند توسعه همکاری های مشترک در حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مسایل بین المللی باشیم.

رییس جمهوری همچنین با اشاره به همکاری های ایران و روسیه در خصوص مسایل منطقه ای و بین المللی، اظهار کرد: بی تردید روابط دو کشور در روند ثبات و امنیت منطقه و بین الملل تاثیرات مثبتی برجای خواهد گذاشت.

دیمیتری مِدوِدیِف نخست وزیر روسیه نیز در آغاز با تبریک نوروز به رییس جمهوری و ملت ایران، گفت: مسکو مصمم به گسترش روابط در همه حوزه ها با جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه این سفر برای توسعه روابط دو کشور بسیار مهم است، اظهار کرد: در زمان حاضر فضای خوبی بر همکاری ها حاکم است و تردیدی نیست که مذاکرات مسکو کمک شایانی به تعمیق روابط با تهران خواهد کرد.

براساس برنامه اعلام شده، روحانی فردا نیز با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در کاخ کرملین دیدار و در باره عرصه های مختلف همکاری های رو به پیشرفت دو کشور از جمله منطقه ای مذاکره می کند.

همچنین در این سفر که با دعوت رسمی رییس جمهوری روسیه انجام می شود، 15 سند همکاری در بخش های مختلف از جمله کنسولی، گردشگری، اقتصادی، ارتباطات، حقوقی و قضایی در کاخ کرملین امضا خواهد شد و پس از پایان دیدار رئیسان جمهوری دو کشور نیز بیانیه مشترک صادر خواهد شد.

روز سه شنبه نیز دکترای افتخاری دانشگاه دولتی مسکو به رییس جمهوری ایران اعطا و روحانی در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه در باره مهمترین مسایل بین المللی سخنرانی خواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین