|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۱۵۲۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۰
در سفر یک روزه رئیس جمهوری اسلامی ایران به استان کردستان، با افتتاح 21 پروژه با بیش از 27 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار، برای بیش از 6 هزار جوان کردستانی شغل ایجاد شد، دستاوردی که نشان می دهد سفر دکتر روحانی سفری از جنس خدمت به مردم استان بود.
 در سفر یک روزه رئیس جمهوری اسلامی ایران به استان کردستان، با افتتاح 21 پروژه با بیش از 27 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار، برای بیش از 6 هزار جوان کردستانی شغل ایجاد شد، دستاوردی که نشان می دهد سفر دکتر روحانی سفری از جنس خدمت به مردم استان بود.

بهره برداری از مجتمع پتروشیمی کردستان به عنوان بزرگترین واحد صنعتی استان که با اعتباری حدود هزار و 400 میلیارد تومان و اشتغال زایی برای 700 نفر افتتاح شد، یکی از اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید است که بی تردید نفشی بسیار مهم در توسعه استان خواهد داشت.

جدا از این پروژه عظیم، 20 طرح صنعتی، عمرانی و مخابراتی دیگر نیز به بهره داری رسید که نشان از توجه ویژه دولت به کردستان و توسعه این استان است.

تمامی نمایندگان مردم کردستان در مجلس شورای اسلامی و حتی تعدادی از نمایندگان سابق در مجلس نیز در گفت و گو با ایرنا، دیدگاه مثبتی نسبت به نتایج این سفر داشته و همگی در کنار رئیس جمهوری در جریان افتتاح پروژه ها حضور داشتند.

امامان جمعه شهرهای مختلف استان نیز، از سفر ریاست جمهوری به کردستان به گرمی استقبال کرده و از سودمند بودن این سفر برای مردم و به ویژه جوانان استان سخن گفتند.

با وجود تعطیلات نوروزی و نبود دیدار مردمی در برنامه های رئیس جمهوری، مردم سنندج در اطراف تونل انقلاب این شهر که یکی از طرح های افتتاح شده سفر ریاست جمهوری بود، برای دیدار با رئیس دولت تدبیر و امید ، تجمع باشکوهی برگزار کردند که نشان از محبوبیت دکتر روحانی نزد مردم کردستان است.

با وجود کاستی ها و مشکلاتی که در کردستان وجود دارد اما باید اذعان کرد که دولت یازدهم تلاش ها و خدمات ارزنده ای به این خطه از ایران اسلامی داشته و همواره این استان مرزی را مورد توجه قرار داده است.

سفر چند تن از وزرا به کردستان در سال گذشته، نشان از این مهم دارد و بیانگر آن است که دولت یازدهم قدردان رای بالای مردم استان در سال 92 به دکتر روحانی است.

به هرحال، انتقادات و تخریب های مخالفان دولت، هیچ گاه از ارزش و اعتبار خدماتی که دولت یازدهم در طول سه ساله گذشته در کشور و استان کردستان انجام داده است نخواهد کاست.

در سفر رئیس جمهوری و هیات همراه به کردستان چند طرح بزرگ صنعتی، کشاورزی، انرژی و عمرانی به ارزش بیش از 27 هزار و 500 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

میزان اشتغال زایی این طرح ها 6 هزار شغل مستقیم است که شامل پنج طرح بزرگ صنعتی از جمله کارخانه های لاستیک بارز کردستان، تولیدی های کنسانتره آهن صبانور و کیمیا معادن سپاهان و کیمیا کاشت اطبا، آبگیری دو سد مخزنی چراغ ویس سقز و سد زیویه کامیاران بود.

تکمیل 18.5 کیلومتر از کریدور شمال-جنوب کشور (مسیر سنندج-دیواندره)، تکمیل 30 کیلومتر راه روستایی، تکمیل یک هزار و 170 واحد مسکن مهر، آبرسانی از سد چراغ ویس به شهر سقز، پایان عملیات اجرایی سد قوچم دهگلان، بهره برداری از تصفیه خانه سریش آباد از دیگر طرح هایی بود که با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

بهره برداری از چهار طرح احداث و افزایش پست های برق استان شامل پست های 63.20 کیلو وات بهاران سنندج، نظام آباد قروه، نگل سرواباد و مریوان، افتتاح هفت طرح مخابراتی در قالب 833 طرح ایجادی و توسعه ای و احداث 100 ایستگاه دیجیتال روستایی صدا و سیما از دیگر برنامه های سفر رئیس جمهوری به کردستان بود.

آغاز عملیات اجرایی باند دوم گردنه صلوات آباد و محور کامیاران - سروآباد با 760 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده از دیگر برنامه هایی بود که در دومین سفر رئیس جمهوری به کردستان اجرایی شد.

رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در نخستین سفر خود به کردستان روز یکشنبه چهارم مرداد 1394 مهمان مردم استان بودند.

طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت کردستان یک میلیون و 603 هزار و 11 نفر است که از این تعداد 70.8 درصد در مناطق شهری و 29.2 درصد هم در مناطق روستایی استان ساکن هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین