|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۱۵۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
رییس جمهوری در پیامی رحلت آیت‌الله حاج سید مهدی ابن‌الرضا خوانساری را تسلیت گفت و از درگاه خدای سبحان برای ایشان علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسالت کرد.
 رییس جمهوری در پیامی رحلت آیت‌الله حاج سید مهدی ابن‌الرضا خوانساری را تسلیت گفت و از درگاه خدای سبحان برای ایشان علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسالت کرد.

متن پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله حاج سید مهدی ابن‌الرضا خوانساری موجب تاثر و تالم فراوان شد.

این روحانی پرهیزکار پس از سال‌ها مجاهدت، با فعالیت‌های علمی گوناگون و تأسیس حوزه علمیه خوانسار، عمر پر برکت خود را وقف تربیت طلاب و تبیین و ترویج معارف مکتب اهل بیت(ع) کرد.

اینجانب این ضایعه را محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های علمیه، شاگردان و علاقه مندان، بیت مکرم آن مرحوم و به ‌ویژه مردم شریف خوانسار تسلیت می‌گویم و از درگاه خدای سبحان برای ایشان علو درجات و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران»

آیت الله سیدمهدی ابن‌الرضا خوانساری از فقهای شهر خوانسار و موسس حوزه علمیه خوانسار است. وی فرزند محمدعلی ابن‌الرضا خوانساری بود که پس از پایان تحصیلاتش در خوانسار راهی حوزه علمیه قم شد. پس از پایان تحصیلات در قم به شهر خوانسار بازگشت و حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر (عج) را ایجاد کرد.

وی ‏توجه خاصی به حفظ محیط‌زیست داشت.

از جمله فعالیت های اجتماعی آیت الله خوانساری می توان به تاسیس درمانگاه و بیمارستان، تاسیس صندوق قرض‌الحسنه، تاسیس مضیف‌خانه حضرت قمر بنی‌هاشم،تاسیس بنای مرکزی مسجد آقا اسدالله در خوانسار و زنده کردن موقوفات شهر خوانسار اشاره کرد.

آیت الله سید مهدی ابن الرضا خوانساری عصر جمعه(4 فروردین 96)در سن 82 سالگی دار فانی را وداع گفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین