|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۱۵۲۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷
گفتگو درباره طرح سلامت تنها در کنگره آمریکا سر و صدا ایجاد نکرده و سهم نویسندگان سینمایی و تلویزیونی از این امر در دو هفته اخیر موضوع بحث و بررسی‌های جدی بوده است.
 گفتگو درباره طرح سلامت تنها در کنگره آمریکا سر و صدا ایجاد نکرده و سهم نویسندگان سینمایی و تلویزیونی از این امر در دو هفته اخیر موضوع بحث و بررسی‌های جدی بوده است.

به نقل از ورایتی، اهمیت طرح سلامت آنقدر جدی است که رهبران انجمن نویسندگان آمریکا به دنبال دو هفته مذاکره، خواستار اعتصاب ۱۲ هزار عضو انجمن شده‌اند.

رهبران انجمن نویسندگان تاکید کرده‌اند در گفتگو با ائتلاف تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون که ۱۳ مارس برگزار شد به نتیجه‌ای نرسیده‌اند و با دو عقب‌گرد عمده در زمینه طرح سلامت اعضای اتحادیه روبه رو شده‌اند و این در حالی است که اتئلاف تهیه‌کنندگان سینما و تلویزیون انجمن نویسندگان را به نیمه‌کاره رها کردن مذاکرات متهم کرده است.

گروه مذاکره کنندگان تیم انجمن نویسندگان در نامه‌ای خطاب به اعضای خود گفته است: ابتدا، آنها از ما خواستند که در سال اول ۱۰ میلیون دلار از این طرح کم کنیم. در عوض آنها از ما خواستند تا سرمایه این طرح را با صندوقی که از دستمزد خود ما تشکیل می‌شود، راه‌اندازی کنند. در عین حال در ادامه نیز خواستار این شده‌اند که هر نوع افزایشی که قرار شود در میزان طرح لحاظ شود با کاهش از درآمد ما نه با پرداخت از سوی کارفرما صورت بگیرد.

در این نامه آمده است: هر دوی این درخواست‌ها غیرقابل قبول است. این مجموعه که به عنوان یک کل مطرح شده قابل قبول نیست و ما با پذیرش آن از وظایف خود کوتاهی کرده‌ایم.

گفته شده این نشست‌ها برای تعیین طرح سلامت و چگونگی اجرای آن برگزار شده که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه بوده است.

در عین حال اتئلاف تهیه کنندگان نیز با انتشار نامه‌ای مدعی شده انجمن نویسندگان خیلی سریع از مذاکرات خارج شده و بیشتر تمایل داشته است تا اقدام به رای‌گیری برای دست زدن به اعتصاب کند تا این که تلاش داشته باشد سر میز مذاکره به توافق برسد.

این ائتلاف اعلام آمادگی کرده که به میز مذاکره بازگردد.

اتحادیه نویسندگان این کمپانی‌ها را متهم کرده که به سختی حاضرند حتی یک پیروزی یک دلاری برای نویسندگان را تحمل کنند در حالی که ۶ غول بزرگ رسانه‌ای سود سالانه‌ای برابر ۵۱ میلیارد دلار در سال دارند.

دریافت مجوز اعتصاب از طریق رای‌گیری که به اتفاق آرا مورد تایید مذاکره کنندگان انجمن نویسندگان آمریکا واقع شده در حالی انجام می‌شود که قرارداد سه ساله برای طرح سلامت تا پنج هفته دیگر و رسیدن به تاریخ اول ماه می منقضی می‌شود. این در حالی است که این رویداد ۱۰ سال پس از اعتصابی سخت علیه کمپانی‌های تهیه انجام می‌شود که بیش از ۱۰۰ روز به طول انجامید.   
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین