|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۵۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰
ششمین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورای شهر تهران با حواشی جالبی همراه بود.
 ششمین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورای شهر تهران با حواشی جالبی همراه بود.

مهمترین حاشیه روز ششم ثبت نام داوطلبین شورای شهر تهران حضور تشکل های کارگری و هواداران آنها در هنگام حضور دبیرکل خانه کارگر و نامزدهای این تشکل برای ثبت نام بود

مطابق اعلام قبلی امروز محسن سرخو و افشین حبیب زاده برای ثبت نام به فرمانداری تهران آمدند و علی رضا محجوب نیز آنها را همراهی کرد همین امر سبب شد که تعدادی از کارگران از اول صبح با حضور در مقابل فرمانداری برای بیان مشکلات خود به دبیر کل خانه کارگر مراجعه کنند به طوریکه محجوب نتوانست تا آخر ثبت نام سرخو و حبیب زاده را همراهی کند و برای رسیدگی به امور کارگران به میان آنها رفت که این امر بیش از یک ساعت به طول انجامید.

درحالی که مراحل نام نویسی داوطلبان شوراهای شهر و روستا با آرامشی قابل قبول دنبال می‌شود، در یکی دو مورد نیز شاهد درگیری برخی داوطلبان با ماموران ثبت نام بودیم.

بنابر این گزارش در یک مورد هنگامی که ماموران نام نویسی مدارک یکی از داوطلبان را بررسی کردند، متوجه شدند یکی از اسناد هویتی او مشکل دارد و به همین دلیل این برگه هویتی را ضبط و باطل کردند که این مسئله با اعتراض شدید داوطلب روبرو شد.

درگیری یک داوطلب انتخابات شورای شهر به علت ضبط  کارت ملی

یکی از داوطلبان به دلیل اینکه داری ۲ کارت ملی هوشمند و قدیمی بود مامورین ثبت نام یکی از کارت های او را ضبط کردن که با اعتراض او مواجه شد

در ادامه شکایت یکی از حضار نسبت به نحوه برخورد مسئولان با داوطلب متخلف، منجر به عصبانیت یکی از این مسئولان شد و این مسئله با برخورد فیزیکی طرفین همراه شد.

از طرف دیگر ماموران نیروی انتظامی یک عکاس را که فاقد مدارک برای عکاسی از روند ثبت نام بود بازداشت کردند که بعد معلوم شد او برای یکی از کانال‌های تلگرامی عکاسی می کرده است.

امروز برخی از اعضای کنونی شورای شهر از جمله مهدی چمران، اقبال شاکری، احمد حکیمی‌پور، محسن سرخو و عباس جدیدی با حضور در فرمانداری در انتخابات شورای شهر نام‌نویسی کردند.

امروز نیز آقازاده‌ها نقش پر رنگی داشتند و دختران سرلشگر صالحی فرمانده ارتش و رستم قاسمی وزیر نفت دولت دهم و مشاور معاون اول ریس جمهور برای شورای شهر ثبت نام کردند.

رسول کوهپایه‌زاده که به خاطر وکالت از بابک زنجانی در سال گذشته به چهره‌ رسانه‌ای تبدیل شده بود نیز امروز در فرمانداری حاضر شد و اعلام کرد که دلیل حضورش در این انتخابات بخاطر خالی بودن جای وکلا در شورای شهر است.

حجم داوطلبان کاندیداتوری شورای شهر امروز به حدی بود که برای اولین بار در این دوره از انتخابات، ساعت ثبت نام دو ساعت تمدید شد و وزارت کشور این اختیار را به فرماندار داد فردا که روز اخر ثبت نام است در صورت لزوم تا ١٢ شب داوطلبان را پذیرش کنند.

از مهمترین افرادی که امروز برای ثبت نام مراجعه کرد فرزند ارشد آیت الله هاشمی بود این درحالیست که از او به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی شهرداری تهران در صورت پیروزی اکثریت اصلاح طلبان و اعتدالیون نامبرده می شود

نکته جالب در روند ثبت نام بی اطلاعی داوطلبان از لزوم گواهی عدم سوء پیشینه و هزینه ٥٠ هزار تومانی ان است به طوریکه هر روز تعدادی از داوطلبان به همین دلیل از ادامه روند ثبت نام خودداری می کنند مبلغی که در مقابل هزینه تبلیغات حداقلی برای شورای شهر تقریبا صفر است.

امروز یکی از داوطلبان با اعتراض به این امر گفت "این هزینه فقط در تهران اخذ می شود من دیروز در شهرستان خودمان بودم چنین پولی نمی‌گرفتند ای کاش همانجا ثبت نام می‌کردم". این شهروند در پاسخ به خبرنگار ایلنا که مهمترین برنامه شما برای تهران چیست اظهار داشت اختصاص مکان‌هایی خاص در هر محله برای دست فروش‌ها.

حضور همراهان داوطلبان سبب ازدحام در سایت‌های ثبت نام شده و بارها مسولین اجرایی از همراهان می‌خواهند که سالن را ترک کنند. امروز نیز هنگامی که کادر اجرایی از همسر یک اقا که برای ثبت نام مراجعه کرده بود خواستند که سالن را ترک کند این خانم برای اینکه همراه همسرش بماند مجبور شد که خود نیز برای کاندیداتوری ثبت نام کند.
منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین