|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۵۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۰
مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از برنامه ریزی 150 پرواز تا هفدهم فروردین ماه برای سومین ایرباس پسابرجامی خبر داد و گفت: تا 2 هفته دیگر مدیران شرکت «آ.تی.آر» نیز به ایران سفر می کنند تا قرارداد خود را با ایران ایر نهایی کنند.
 مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از برنامه ریزی 150 پرواز تا هفدهم فروردین ماه برای سومین ایرباس پسابرجامی خبر داد و گفت: تا 2 هفته دیگر مدیران شرکت «آ.تی.آر» نیز به ایران سفر می کنند تا قرارداد خود را با ایران ایر نهایی کنند.
 
«فرهاد پرورش» عصر شنبه در حاشیه آیین ورود یک فروند ایرباس330 سری 200 به مهرآباد تهران افزود: قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای آ.تی.آر به طور تقریبی نهایی شده است و دیروز در فرانسه با مدیران این شرکت نشستی برگزار شد تا پس از اطمینان از پشتیبانی های فنی بتوانیم ورود این هواپیماها را به ناوگان ایران تسهیل کنیم.
 
پرورش درباره قرارداد با شرکت فرانسوی ایرباس گفت: قرار بود سومین فروند از هواپیماهای جدید این شرکت پیش از عید به ایران تحویل شود اما با توجه به تغییر و تحول ها، امروز این وعده تحقق یافت.
 
به گفته وی، طبق برنامه ریزی های انجام شده این شرکت قرار است تا پایان سال 2017 چهار فروند از مدل320 و در سال 2018 پنج فروند هواپیمای دیگر را به ایران ایر تحویل دهد.
پرورش درباره وضع نخستین فروند از هواپیماهای ایرباس گفت: تا دیروز ایرباس321، 650 پرواز انجام داد و نزدیک به50 هزار نفر را در مسیرهای داخلی و بین المللی جابجا کرد.
 
وی یادآوری کرد: برای دومین هواپیما که از مدل330 است نیز 90 پرواز در تعطیلات نوروزی برنامه ریزی شده است تا 20 هزار نفر از هموطنان از آن استفاده کنند.
 
این مسوول درباره پروازهای برنامه ای سومین ایرباس گفت: تا هفدهم فروردین برای این هواپیما 150 پرواز پیش بینی شده است و انتظار داریم تا هفت هزار نفر با این هواپیما در مسیرهای بین المللی و داخلی جابجا شوند.
 
پرورش افزود: این ایرباس پس از پرواز در شبکه داخلی به فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل می شود تا پروازهای خود را به اروپا آغاز کند. از خردادماه نیز خاور دور به مقصد این هواپیما افزوده می شود.
 
وی درباره تامین قطعات و پشتیبانی های فنی از هواپیماهای ایرباس گفت: روند تامین قطعات و پشتیبانی قطعات از هشت ماه گذشته آغاز شده تا با ورود ایرباس ها به آسمان ایران مشکلی نداشته باشیم.
 
به گزارش ایرنا، نخستین هواپیمای ایرباس مدل اِی321 (A321) بیست و سوم دی ماه 1395 به تهران وارد شد. دومین فروند با مدل 330 سری 200 نیز بیست و یکم اسفندماه گذشته در فرودگاه مهرآباد بر زمین نشست.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین المللی در آیین ورود دومین فروند از هواپیماهای ایرباس گفت: پرداخت 330 میلیون دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی به ایران ایر در زمان دولت پیشین تصویب شد تا ایران ایر بتواند 6 فروند هواپیمای نو خریداری کند.
 
«اصغر فخریه کاشان» افزود: طبق قرارداد امضا شده با ایرباس 15 درصد منابع مالی باید توسط ایران ایر تامین شود که بخشی از آن از محل این تسهیلات و بخشی دیگر نیز توسط شرکت های لیزینگ تامین می شود.
 
شرکت ایران ایر قرارداد خرید صد فروند هواپیمای ایرباس را به ارزش 10 میلیارد دلار امضا کرده است که باید در یک دوره 10 ساله همه هواپیماهای خریداری شده جدید خود را از ایرباس تحویل بگیرد.
 
این قرارداد شامل 46 فروند هواپیما321 می شود که می تواند روزانه 14 یا 15 ساعت در مسیرهای طولانی پرواز کند و در مجموع بیش از هشت هزار و 300 صندلی را به ظرفیت هما می افزاید.
 
سومین هواپیمای ایرباس خریداری شده جمهوری اسلامی ایران در پسابرجام که از نوع 330 سری 200 است، ساعت 17:40 امروز (شنبه) با شماره پرواز همای 700 به فرودگاه مهرآباد تهران وارد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین