|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۱۵۲۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
معاون امور اماکن متبرکه و زائران آستان قدس رضوی گفت: افزون بر سه میلیون نفر در لحظه تحویل سال ۱۳۹۶ در حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد حضور داشتند.
 معاون امور اماکن متبرکه و زائران آستان قدس رضوی گفت: افزون بر سه میلیون نفر در لحظه تحویل سال ۱۳۹۶ در حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد حضور داشتند.
 
 سید خلیل منبتی روز چهارشنبه در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی افزود: به رغم حضور همزمان این خیل عظیم زائران هیچ حادثه‌ای در در حرم مطهر رضوی رخ نداد و تلاش شد رفت و آمد نیز در این مدت به بهترین شکل ممکن انجام شود.

وی به فعالیت ۳۵ هزار خادم رضوی در لحظه سال تحویل اشاره و بیان کرد: ۵۰ دستگاه ال. سی. دی بزرگ نیز در حرم مطهر برای تحویل و استماع سخنران رهبر معظم انقلاب اسلامی در رواقهای مختلف حرم امام رضا (ع) نصب شد.

معاون امور اماکن متبرکه و زائران آستان قدس رضوی در ادامه گفت: ۲ رواق در حرم مطهر برای استراحت شبانگاهی مسافران و زائران پیش بینی شده است. به این منظور رواق شیخ طوسی برای استراحت برادران و رواق شیخ حر عاملی برای استراحت خواهران از ساعت ۲۳ تا صبح دایر است.

وی افزود: روزانه حدود ۳۰ هزار فیش میهمانسرای حرم حضرت رضا (ع) در پایانه‌های مسافربری، ایستگاه راه آهن و فرودگاه مشهد به زائران داده می‌شود.

منبتی ادامه داد: در طول روز ۱۰۰ هزار پرس صبحانه، ۱۰ هزار پرس غذای گرم، ۶ هزار پرس شام و بطور میانگین ۱۷ هزار نفر در میهمانسرای حرم مطهر رضوی پذیرایی می‌شوند.

وی همچنین به افتتاح رواق حضرت زهرا (س) ویژه بانوان با مساحت پنج هزار مترمربع اشاره و بیان کرد: از ابتدای امسال ۳۶۰ هزار مترمربع از صحنهای حرم مطهر رضوی مفروش شده است.

* گنجایش ۲۹۴ هزار نفری اقامت شبانه

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: نوروز امسال ۲۹۴ هزار شب گنجایش اقامت در سطح این استان فراهم شده است.

حسین زارع صفت افزود: رشد امسال اسکان زائران و گردشگران نسبت به مدت مشابه پارسال در بخشهای اقامتی ۹. ۹ دهم درصد بوده و با میزان ورود مسافران به خراسان رضوی برابری می‌کند.

وی به ۱۹۸ بقعه متبرک در سطح خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: آماده سازی شش نوروزگاه، توجه ویژه به صنایع دستی، راه اندازی ۹۶ بازارچه صنایع دستی و فعالیت ۶۵۰ غرفه عرضه صنایع دستی از جمله اقداماتی است که توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان در ایام نوروز ۹۶ انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی به حضور تشکل‌ها و سازمانهای مردم نهاد در امر معرفی جاذبه‌های گردشگری نیز اشاره و بیان کرد: صدا و سیما نیز ۴۵۰ برنامه را برای معرفی ظرفیتهای گردشگری استان آماده کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین