|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۱۵۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
مذاکرات سوریه در ژنو امروز (پنج شنبه) در ژنو آغاز می‌شود.
 دور پنجم کنفرانس ژنو پیرامون مسئله سوریه امروز با حضور تمامی طرف‌ها آغاز می‌شود.

پیش از این دیدار، مذاکرات آستانه ۳ بدون حضور مخالفان برگزار شده بود و مسئولان سوری نیز دیدار با فرستاده سازمان ملل را نپذیرفته بودند.

استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه قبل از دور جدید مذاکره ژنو رایزنی‌های بین‌المللی فشرده‌ای برای حمایت از حل و فصل سوریه داشت که این مسئله او را واداشت تا در روز نخست مذاکرات ژنو ۵ حضور نداشته باشد.

در حالیکه دمشق دیدار با فرستاده سازمان ملل را نپذیرفته بود، بشار جعفری، رئیس هیأت دولت سوریه در آستانه گفت که هیأت کشورش مذاکرات را از صفر آغاز نخواهد کرد و دستور کارهای دور پیشین شامل چهار موضوع بوده است.

الکساندرا ویلوچی، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که رمزی عزالدین، معاون فرستاده سازمان ملل این نشست را با برگزاری دیدارهای دو جانبه با هیأت‌ها آغاز خواهد کرد.

وی گفت:‌ دستور کار نشست امروز بر بررسی چهار مسئله به صورت همزمان متمرکز خواهد بود که این چهار مسئله عبارت از نحوه حکمرانی در سوریه و اصلاحات قانون اساسی و انتخابات و اقدامات برای مبارزه با تروریسم است.

در همین حال، محافل دیپلمات در ژنو در مصاحبه با المیادین گفتند حملات گروه‌های مسلح به اطراف دمشق آغاز این نشست را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

اما منابع دیپلمات در ژنو احتمال موفقیت این نشست و تحقق هر نتیجه‌ای برای آن را پایین می‌بینند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین