|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۱۵۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
در حملات 36 ساعته اخیر ارتش و کمیته های مردمی یمن به مواضع ارتش عربستان و مزدوران آن ها در نجران، جیزان و عسیر واقع در جنوب عربستان، دستکم 100 تن از نظامیان سعودی و مزدوران آن ها کشته و یا زخمی شدند.
 منابع خبری گزارش دادند که در حملات 36 ساعته اخیر ارتش و کمیته های مردمی یمن به مواضع ارتش عربستان و مزدوران آن ها در نجران، جیزان و عسیر واقع در جنوب عربستان، دستکم 100 تن از نظامیان سعودی و مزدوران آن ها کشته و یا زخمی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید» به نقل از پایگاه خبری المسیره یمن، در حمله نیروهای یمنی به مواضع نظامیان سعودی در الدفینه، الکرس، القرن، قائم زبید و البحطیط واقع در جیزان عربستان دستکم 40 تن از نظامیان سعودی کشته و یا زخمی شدند.

همچنین در نجران عربستان نیز نیروهای یمنی با پاکسازی مناطقی در گذرگاه الخصرا که از سه شنبه شب آغاز شده، شمار زیادی از مزدوران سعودی را کشتند و شماری نیز به اسارت گرفتند.

در مناطق مرزی عسیر عربستان نیز, کمیته های مردمی یمن, با حمله به پایگاه نظامی المسیال و مرکز فرماندهی مرزی علیب، تعداد زیادی از نظامیان سعودی کشتند و ساختمان مرکز فرماندهی علیب منهدم کردند.

همچنین یگان های موشکی ارتش یمن نیز با یک فروند موشک زلزال 1 محل تجمع نظامیان سعودی در مثعن واقع در جیزان عربستان را هدف قرار دادند که در اثر این حمله شماری از نظامیان سعودی کشته شدند.

یگان های توپخانه ارتش یمن مواضع نظامیان سعودی در پایگاه نظامی الحاجر واقع در منطقه مرزی ربوعه عربستان را هدف قرار دادند که بنابر اعلام منابع نظامی شماری از نظامیان سعودی کشته و تعدادی از خودروهای زرهی آن ها منهدم شد.

یک منبع نظامی نیز پیشتر از کشته شدن 9 مزدور عربستانی طرفدار هادی رئیس جمهوری مستعفی وفراری در حمله موشکی روز گذشته سه شنبه ارتش وکمیته های مردمی به محل تجمع آنها در المخا جنوب غربی استان تعز در جنوب یمن خبر داد.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال گذشته اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد .این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین