|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۵۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۰
دهها فرد مسلح آماده حمله در جریان عملیات نیروهای امنیتی بلاروس دستگیر شدند.
 دهها فرد مسلح آماده حمله در جریان عملیات نیروهای امنیتی بلاروس دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، آلکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس روز سه شنبه در جمع کارکنان یک مرکز اقتصادی در منطقه ماگیلوف این کشور گفت: ماموران امنیتی از یک توطئه بزرگ افراد مسلح جلوگیری و دهها فرد را دستگیر کردند.

خبرگزاری دولتی بلتای بلاروس به نقل از لوکاشنکو نوشت: سازمان های امنیتی پیش از هر گونه اقدام گروه افراد مسلح آنان را دستگیر و توطئه را خنثی کردند.

وی ادامه داد: یک زن میهن دوست در تماس با یکی از سفارتخانه های بلاروس از این توطئه خبر داد و ماموران امنیتی نیز با اطلاعات دریافتی دسیسه را کشف کردند.

رئیس جمهوری بلاروس گفت: باید در جریان تحقیقات مشخص شود، دستگیرشدگان از کجا سلاح و پول دریافت کرده و از چه کشورهایی آمده بودند؟

وی با بیان اینکه دستگیر شدگان در اردوگاهها آموزش ها را فرا گرفته بودند، اظهار کرد: افراد مسلح در دو منطقه بوبرویسک و اوسیپویچ بلاروس دوره دیده بودند و بقیه اردوگاهها در اوکراین قرار داشته است. احتمالا در لهستان و لیتوانی هم چنین مراکزی وجود دارد، ولی اکنون با اطمینان نمی توان در این باره سخن گفت.

لوکاشنکو در پایان خاطرنشان کرد: مردم بلاروس همواره برای دفع هر گونه اقدام غیرقانونی و تبهکاری آمادگی دارند و ما اجازه انجام اقدام های ضدامنیتی را به هیچکس نمی دهیم.

بلاروس جمهوری شوروی سابق که سال 1991 پس از فروپاشی استقلال یافت و یکی از کشورهای بسیار آرام و تقریبا پیشرفته شرق اروپا است، با روسیه روابط بسیار نزدیک و راهبردی سیاسی، اجتماعی و نظامی دارد و هم مرز حوزه نفوذ و حضور نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و آمریکا است.

جمهوری بلاروس به مساحت 207 هزار و 600کیلومتر مربع با پایتختی مینسک در شرق اروپا هم مرز روسیه، اوکراین، لهستان، لیتوانی و لتونی قرار دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین