|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹
»
کد خبر: ۱۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۲
رییس جمهور کشورمان اواخر ماه ژانویه عازم سوییس می شود. این اولین سفر اروپایی حسن روحانی خواهد بود.
براساس اعلام برگزار کنندگان اجلاس سالانه داووس حسن روحانی رییس جمهور کشورمان روز پنج شنبه سوم بهمن ماه در این سخنرانی خواهد کرد. 

این سخنرانی در ساعت : 10:10دقیقه به وقت ژنو (12:40 دقیقه به وقت ایران) خواهد بود. 

براساس این گزارش موضوع سخنرانی رییس جمهور "ایران در جهان" است. 

گفته می شود چندی پیش دبیر اجرایی اجلاس مجمع جهانی اقتصاد، با حضور در تهران شخصا دعوت نامه رئیس جمهور را به نهاد ریاست جمهوری آورده است.
 
داووس اجلاس اقتصادی جهان است که در سوییس با شرکت 2000 تن از رهبران سیاسی و تجارتی، فعالین جامعه مدنی واعضای انجمن های علمی برگزار می شود . مجمع جهانی اقصاد جهانی یکی از سازمان‌های بزرگ اقتصادی سوئیس است.
 
مجمع جهانی اقتصاد برای اولین بار در ژانویه سال ۱۹۷۱ و در شهر داووس سوئیس راه اندازی شد. بعد از این ریاست وی مجمع مدیریت اروپایی که یک سازمان غیر انتفاعی بود را در ژنو راه اندازی کرد و با کمک این مجمع سران تجاری و صنعتی اروپا را هر ساله در ماه ژانویه به داووس فرا می‌خواند.

سپس برگزاری جلسات منطقه‌ای در کشورهای مختلف جهان بعد از برگزاری اجلاس سالانه داووس به برنامه کاری این مجمع اضافه شد و از سال ۱۹۷۹ مجمع مدیریت جهانی انتشار گزارش رقابت اقتصادی جهانی را نیز بر عهده گرفت.  در سال ۱۹۸۷ «مجمع مدیریت اروپا» به «مجمع اقتصاد جهانی» تغییر نام داد و با توسعه حوزه کاری خود تلاش کرد تا اختلافات و مشکلات جهانی را با ایجاد یک پلت فرم بین‌المللی حل کند.
منبع: فرارو
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین