|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۰
کد خبر: ۱۵۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
در مسایل اجتماعی باید منافع جمع بر منافع فردی ارجحیت داشته باشد و این ارجحیت منافع جمع موجب همدلی و وحدت در جامعه برای پیشبرد بیشتر کشور است. وی با انتقاد از افزایش آمار طلاق در جامعه ادامه داد: اگر زوج‌های جوان با امانت، گذشت و صداقت با هم رفتار کنند بدون شک بسیاری آمار طلاق به طور چشمگیری کاهش می‌یافت.
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، احسان‌الحال اقتصادی را تلاش در جهت کم کردن فاصله طبقاتی دانست و گفت: مصرف کالاهای داخلی موجب رونق تولید و اشتغال و تحقق احسن‌الحال از جنبه اقتصادی در کشور می شود.

 این مرجع تقلید عصر دوشنبه در آیین حلول سال 1396 در حرم حضرت معصومه(س) و در جمع زائران و مجاوران کریمه اهل بیت با تبریک حلول سال نو شمسی، با تبیین احسن‌الحال در چهار بعد اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی افزود: مصرف کالای ایرانی موجب رونق کارخانه ها و اشتغال در کشور و کاهش مفاسد ناشی از بیکاری در جامعه می شود و مصرف کالای خارجی موجب کمک به اشتغال در کشورهای خارجی است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید مسئولان به فکر حل مشکل های اقتصادی مردم باشند ادامه داد: با وجود اختلاف طبقاتی در کشور وضعیت اقتصادی به احسن‌الحال تبدیل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در بُعد اخلاقی باید دوستی و محبت و گذشت سرلوحه رفتار ما در برخورد با دیگران باشد ادامه داد: کمک به زندانیان جرائم غیرعمد، یتیم‌نوازی، ارتباط با دوستان و همسایگان از جمله مصادیق احسن‌الحال در بعد اجتماعی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: در مسایل اجتماعی باید منافع جمع بر منافع فردی ارجحیت داشته باشد و این ارجحیت منافع جمع موجب همدلی و وحدت در جامعه برای پیشبرد بیشتر کشور است.
وی با انتقاد از افزایش آمار طلاق در جامعه ادامه داد: اگر زوج‌های جوان با امانت، گذشت و صداقت با هم رفتار کنند بدون شک بسیاری آمار طلاق به طور چشمگیری کاهش می‌یافت.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود ، هدف غرب و آمریکا را تنها تحقق منافع خود دانست و خاطر نشان کرد: آمریکا و غربی ها تنها به منافع خود اهمیت می‌دهند و این موجب شده است برای رسیدن به این منافع حاضر به آتش کشیدن منطقه و دنیا باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: آگاهی از وضع سیاسی منطقه، کشور و دنیا، شرکت در انتخابات و تجمع‌های عظیم مانند 22 بهمن حرکت در جهت احسن‌الحال در بُعد سیاسی است.

مولف تفسیر نمونه ضمن تاکید بر حضور گسترده در انتخابات ریاست جمهوی دوره دوازدهم افزود: حضور گسترده در صحنه انتخابات باید همراه با شناخت و آگاهی مناسب و انتخاب دقیق باشد.

29 اردیبهشت ماه 96 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی به طور همزمان برگزار می شود.

این مرجع تقلید تصریح کرد: لازمه تحقق احسن‌الحال در همه ابعاد تلاش و کوشش با توکل بر خداست.

آیت‌الله مکارم شیرازی ابراز امیدواری کرد سالی 96 که با نور حضرت زهرا(س) متبرک شده است سالی مملو از سعادت، موفقیت و حل مشکل های مسلمانان جهان و ایران باشد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین