|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۱۵۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
در حالیکه سامانه های اس 300 و 400 روسیه در قالب توافق همکاری ضدتروریستی حریم هوایی سوریه را زیر پوشش دفاعی دارند، رژیم صهیونیستی تهدید کرده، پدافند هوایی این کشور را هدف قرار می دهد.
 در حالیکه سامانه های اس 300 و 400 روسیه در قالب توافق همکاری ضدتروریستی حریم هوایی سوریه را زیر پوشش دفاعی دارند، رژیم صهیونیستی تهدید کرده، پدافند هوایی این کشور را هدف قرار می دهد.

به گزارش ایرنا، آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که جمعه گذشته یک فروند جنگنده متجاوز این رژیم به دلیل نقض حریم هوایی سوریه سرنگون و سه جنگنده متجاوز نیز مجبور به فرار شدند، تهدید کرده است: اسرائیل پدافند هوایی سوریه را نابود می کند.

وی دیروز (یکشنبه) گفت: در باره شلیک مجدد به هواپیماهایمان به سوریه هشدار می دهیم و در صورت تکرار شلیک، پدافند هوایی این کشور را نابود خواهیم کرد.

جنگنده های صهیونیستی با نقض حریم هوایی سوریه از طریق خاک لبنان در منطقه البریج یکی از مراکز نظامی را در مسیر تدمر در ریف شرقی حمص هدف قرار دادند که بر اساس بیانیه ارتش سوریه، پس از مواجه شدن با پدافند هوایی یکی از آنها در منطقه اشغالی سرنگون شد.

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در این بیانیه بر عزم و اراده مقابله با هر گونه تجاوز صهیونیستی به خاک این کشور تاکید و اعلام کرد که در صورت تکرار این اقدام ها با تمامی وسایل و توان پاسخ مستقیم داده می شود.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی بیشتر همزمان با پیشروی نیروهای سوری به مواضع تروریست های مورد حمایت چند کشور غربی-عربی، پایگاههای ارتش سوریه را هدف قرار می دهند.

لیبرمن در حالی تهدیدهای بیشتری علیه سوریه مطرح کرده که مسکو متحد نظامی-سیاسی دمشق در واکنش به تجاوز هوایی بمب افکن های رژیم صهیونیستی به سوریه، سفیر این رژیم را احضار و نگرانی مسکو را در این باره اعلام کرد.

وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه و چند ساعت پس از تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی با درخواست میخائیل بوگدانف معاون این وزارت خانه، هری کورن سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد که موضوع آن تجاوز هوایی جنگنده های این رژیم به یک پایگاه سوریه نزدیک مرکز نظامی روسیه بود.

با وجود گذشت سه روز از این مساله و پیگیری رسانه ها، سفارت رژیم صهیونیستی هنوز در این باره حاضر به اظهارنظر نیست.

هر چند مسکو و رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از برخورد هوایی هنگام تجاوزهای هوایی این رژیم، مذاکراتی داشته اند، اما عملی شدن تهدیدهای لیبرمن می تواند روسیه را نیز نگران کند، زیرا ممکن است وضعیت غیرقابل کنترل در سوریه شکل گیرد، در حالیکه نظامیان روسی و مراکز استقرار آنها نیز زیر پوششش سامانه های دفاع موشکی روسیه قرار دارد.

آبان ماه سال جاری این کشور اعلام کرد که بخش زیادی از آسمان سوریه زیر پوشش یک مجموعه سامانه پدافند موشکی اس 400 و هفت یگان اس 300 قرار گرفته است.

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه اعلام کرده بود که با استقرار مجموعه های پدافند موشکی اس 300 و 400 پوشش هوایی بخش دریایی سوریه تا قبرس فراگیر شده است.

وی افزوده بود: حریم هوایی سوریه در چارچوب استقرار سامانه های موشکی روسی به خوبی زیر پوشش دفاعی قرار گرفته است.

با توجه به این وضعیت و همچنین اتحاد نظامی-سیاسی دمشق و مسکو، انتظار می رود روسیه در معادلات پیش روی خود در ارتباط با تجاوزهای هوایی رژیم صهیونیستی، از این رژیم بخواهد از انجام اقدام های تحریک آمیز به ویژه نزدیک شدن و حمله به مراکز و پایگاههای نظامی سوریه خودداری کند.

از سوی دیگر، سرپیچی رژیم اشغالگر قدس از پذیرش این توصیه مسکو، می تواند دامنه دستاوردهای بزرگ عملیات ضدتروریستی 18 ماهه روسیه در سوریه را محدود کند، زیرا هدف بیشتر حمله های هواپیماهای رژیم صهیونیستی، پایگاههای نظامی و مراکز حساس است که از بین رفتن آنها سبب تقویت تروریست های ضدسوری می شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین