|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۵
کد خبر: ۱۵۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همزمان در دریای سیاه رزمایش برگزار می کنند و شمار زیادی از نیروهای خود را به این پهنه آبی گسیل کرده اند.
 روسیه و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) همزمان در دریای سیاه رزمایش برگزار می کنند و شمار زیادی از نیروهای خود را به این پهنه آبی گسیل کرده اند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تفنگداران دریایی این کشور روز دوشنبه با یک لشکر و دو تیپ نیروی هوابرد در شبه جزیره کریمه رزمایش بزرگی را شروع کردند.

این رزمایش مطابق برنامه آمادگی رزمی نیروی هوابرد روسیه برگزار می شود که لشکر تفنگداران دریایی منطقه نووراسییسک، تیپ های هوابرد کامیشینسک، اولان اوده و یگان های هوایی و پدافند منطقه جنوب روسیه شرکت دارند.

هدایت این رزمایش را ژنرال آندره سردیوکوف فرمانده نیروی هوابرد روسیه برعهده دارد.

این نخستین رزمایش نیروهای مسلح روسیه است که در آن چند یگان نیروی هوابرد شرکت می کنند و در مجموع 2500 تفنگدار دریایی و 600 جنگ افزار بکار گرفته شده است.

همزمان با این رزمایش، تمرین جنگی ناتو در دریای سیاه جریان دارد.

به گزارش ایرنا، رزمایش ناتو با عنوان «اسپرینگ استورم 17» رزمایش تفنگداران دریایی است که برای افزایش سطح همکاری های عملیاتی و تقویت همکاری های نظامی آمریکا و رومانی برگزار می شود.

در این رزمایش که از چهار روز پیش آغاز شده است، 2100 نظامی و چندین فروند ناو شرکت دارند و ناو آمریکایی «یو اس اس کارتر هال»، حامل یک گردان تفنگدار دریایی نیز در آن حضور دارد.

دریای سیاه یکی از راهبردی ترین پهنه های آبی جهان است که از تنگه بسفر و دریای مرمره با دریای مدیترانه و از تنگه کرچ با دریای آزوف پیوستگی دارد.

جز روسیه به عنوان یکی از کشورهای این منطقه، آمریکا و ناتو با دیگر کشورهای ساحلی دریای سیاه یعنی ترکیه، رومانی، بلغارستان، اوکراین، و گرجستان روابط گسترده یا حضور مستقیم نظامی به عنوان همپیمان دارند و از این موقعیت و پاپگاه های خود برای تحرکات نظامی بهره می گیرند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین