|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴
کد خبر: ۱۵۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
مراسم ترحیم افشین یداللهی با حضور جمعی از هنرمندان و دوستداران این ترانه‌سرای فقید آغاز شد.
 مراسم ترحیم افشین یداللهی با حضور جمعی از هنرمندان، مسئولان و دوستداران این ترانه‌سرای فقید برگزار شد.

مراسم ترحیم افشین یداللهی که در آخرین روزهای سال ۹۵ در سانحه تصادف از دنیا رفت عصر امروز (یکشنبه، ۲۹ اسفندماه) در مسجدجامع شهرک غرب برپا شد.

این مراسم با حضور افرادی همچون لوریس چکناواریان، محمد اصفهانی، علیرضا قربانی، فردین خلعتبری، احسان خواجه‌امیری، علی زند وکیلی،  حمید حامی، اهورا ایمان، سیروس الوند، محمدرضا فروتن، شهرام عیوضی، امیرحسین مدرس، امیر ارجینی، کیومرث پوراحمد، رضا یزدانی، مزدا انصاری،  اعضای خانه ترانه، علی مرادخانی - معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی -، علی جنتی - وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی - مدیر موسسه اطلاعات -  همراه بود.

سالار عقیلی خواننده یکی از غزل‌های افشین یداللهی متعلق به فیلم «تبریز درمه» به کارگردانی محمدرضا ورزی را به آواز خواند و در سخنانی گفت: افشین یداللهی یک شاعر نبود بلکه یک انسان آزاده بود که نهاد و ذاتی پاک داشت. این پاکی در شعرها و ترانه‌هایش مشاهده می‌شد.

در ادامه محمد سریر آهنگ‌ساز در سخنانی بیان کرد: فرصت برای سخن گفتن از ابعاد مختلف زندگی افشین فراهم نیست و در این مراسم که زمان کوتاهی دارد نمی‌شود از او سخن گفت. بنابراین باید برای اوم مراسم یادبود متعددی برگزار شود.

همچنین محمدعلی شیرازی شاعر و ترانه‌سرا اظهار کرد: همه در سوگ افشین سوگوارند. برای سخن گفتن از او باید با زبانی که خودش با آشناتر است سخن گفت؛ زبان افشین شعر و ترانه بود.

حسن فتحی کارگردان نیز در سخنانی گفت: امروزه افرادی که مسئولیت کاری را بر دوش خود احساس کنند فراوان نیستند. یکی از ویژگی‌های قابل ستایش افشین یداللهی مسئولیت‌ اخلاقی در راستای وظایفی بود که بر عهده داشت. یکی از معضلات فرهنگی جامعه ما این است که افراد خوش‌قول نیستند؛ این در حالی است که افشین در خوش‌قولی یک الگو بود. یاد ندارم که بدون کم و کاست، تعهدی را که بر عهده داشت، انجام نداده باشد. او ذوق شاعرانه بسیاری داشت و شاعری بود که با سنت‌ها و آداب مردم ایران آشنا بود و با دستاوردهای جهان نوین نیز آشنایی داشت. کارهایش نیز تلفیقی از این ویژگی‌ها بود.

بابک زرین آهنگ‌ساز هم بیان کرد: افشین پدیده بود و رفاقت و انسانیت در او وجود داشت. همه باید مانند او باشیم چرا که زندگی او به ما نکات بسیاری را می‌آموزد.

محمد صالح‌علا هم در سخنانی گفت: ما به این احتیاج داریم که درست شویم. افشین یداللهی انسانی بود که همواره درست زندگی کرد. من دلم برای ترانه‌هایی می‌سوزد که فرصت پیدا نکردند تا وارد عالم هستی شوند.

افشین یداللهی شاعر و ترانه‌سرا در سن ۴۸سالگی و در پی سانحه تصادف در ۲۵ اسفندماه درگذشت. در راه برگشت از هشتگرد، کامیون با ماشین‌ او تصادف کرد که در پی این موضوع، یداللهی ضربه مغزی شد و از دنیا رفت. پیکر این هنرمند روز جمعه ۲۷ اسفندماه با حضور پرشمار هنرمندان و علاقه‌مندانش و جمعی از مسئولان از مقابل تالار وحدت تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

دکتر افشین یداللهی متولد ۲۱ دی‌ماه ۱۳۴۷ در اصفهان و بزرگ‌شده تهران، پزشک متخصص اعصاب و روان و از ترانه‌سرایان معروف بود.  او برای تیتراژ بسیاری از سریال‌های تلویزیونی ترانه‌هایی سروده و از جمله آثارش در این زمینه ترانه‌های سریال‌های شب آفتابی، غریبانه، شب دهم، میوه ممنوعه، مدار صفردرجه و معمای شاه است.

همچنین کتاب‌های «روزشمار یک عشق»، «امشب کنار غزل‌های من بخواب»، «جنون منطقی»، «حرف‌هایی که باید می‌گفتم و... تو باید می‌شنیدی» و «مشتری میکده‌ای بسته» از این ترانه‌سرا به جا مانده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین