|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۵۱۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
قاسم‌زاده برگزاری مناقصه هزار میلیارد ریالی به منظور اجرای طرح توسعه فرودگاه مشهد برای ۱۸ ماه آینده را یادآور شد و اذعان داشت: این حجم سرمایه‌گذاری در فرودگاه شهید هاشمی نژاد بی‌سابقه است و فرودگاه نیز با این رقم سرمایه‌گذاری دچار تحول اساسی خواهد شد.
یک مقام مسئول گفت: تعداد پروازهای فرودگاه مشهد در ایام پایانی ماه صفر امسال ۱۹ درصد رشد داشت که بر همین اساس پیش‌بینی می‌شود پروازهای نوروز ۹۶ این فرودگاه تا ۲۰درصد رشد داشته باشد.

محمد باقر قاسم زاده، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره برنامه‌های پروازی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد برای استقبال از مسافران نوروزی اظهار کرد: فرودگاه مشهد بعد از مهرآباد، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که در شرایط عادی به طور متوسط روزانه تا ۱۸۰ پرواز و در ایام پیک مسافری مانند تعطیلات عید نوروز تا ۲۶۰ پرواز در هر روز در آن انجام می‌شود که شامل پروازهای ورودی و خروجی است.

مدیر فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با اشاره به جابه‌جایی بیش از ۲۸۶ هزار مسافر با ۲ هزار و ۱۲ پرواز از طریق این فرودگاه طی سفرهای نوروزی سال ۹۵، گفت: این تعداد نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه مشهد ۱۶ درصد نسبت به تعطیلات نوروز سال ۹۴ رشد داشت ضمن اینکه میزان تردد مسافران نیز از رشد ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته برخوردار بود؛ با این حال پیش‌بینی می‌کنیم تا در ایام تعطیلات نوروز امسال شاهد افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی میزان مسافرت هوایی هم‌وطنانمان به مشهد باشیم.

وی با اشاره به رشد ۱۹ درصدی تعداد پروازهای فرودگاه مشهد در ایام پایانی ماه صفر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیان داشت: به نظر می‌رسد دستیابی به رشد ۲۰ درصدی در ایام نوروز ۹۶ نسبت به تعطیلات ابتدای سال جاری چندان دور از دسترس نباشد.

به گفته قاسم‌زاده در حال حاضر ۱۳ شرکت هواپیمایی ثبت شده در ایران در ۳۳ مسیر داخلی و ۱۲ شرکت هواپیمایی غیر ایرانی در ۱۶ مسیر خارجی به فرودگاه مشهد پروازهای ورودی و خروجی داشته و به زائران امام رضا (ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی درباره برنامه‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص توسعه فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد و افزایش ترددهای هوایی به این شهر تصریح کرد: در حال ساخت پایانه مستقل پروازهای خارجی هستیم که با اتمام ساخت و ساز پایانه جدید خارجی و نیز توسعه پایانه داخلی گنجایش جابه‌جایی مسافر در فرودگاه مشهد به بیش از دو برابر میزان فعلی که حدودا سالانه ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است، ارتقا می‌یابد.

وی ادامه داد: ساخت پایانه خارجی فرودگاه مشهد نیز با مشارکت شرکت فرانسوی بر اساس تصویب هیئت دولت با ارزش تقریبی سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلار قطعی شده که نشان‌دهنده حائز اهمیت و ملی بودن پروژه توسعه فرودگاه مشهد است. این پایانه ۴۲ هزار مترمربع مساحت داشته که در صورت تکمیل، می‌تواند سالانه به ۴ میلیون زائر ساکن خارج مرزهای ایران خدمات پروازی ارائه دهد. این رقم در حال حاضر سالانه ۲ میلیون نفر است که از طریق فرودگاه مشهد به این شهر تردد می‌کنند.

مدیر فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد با اشاره به طرح بهسازی و توسعه پایانه داخلی فرودگاه مشهد به مساحت تقریبی ۲۴ هزار مترمربع که با هدف افزایش گنجایش جابه‌جایی مسافر تا ۱۲ میلیون نفر در سال در حال اجراست، گفت: در طول سال جاری، بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال انواع طرح‌های توسعه‌ای در فرودگاه مشهد اجرا شد که اجرای ۲۰ میلیارد ریال دیگر از این طرح همچنان باقی مانده است.

قاسم‌زاده برگزاری مناقصه هزار میلیارد ریالی به منظور اجرای طرح توسعه فرودگاه مشهد برای ۱۸ ماه آینده را یادآور شد و اذعان داشت: این حجم سرمایه‌گذاری در فرودگاه شهید هاشمی نژاد بی‌سابقه است و فرودگاه نیز با این رقم سرمایه‌گذاری دچار تحول اساسی خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی به برخی دیگر از طرح‌های عمرانی فرودگاه مشهد اشاره کرد و افزود: محوطه‌سازی، ساخت پارکینگ طبقاتی، ایجاد ساختمان جدید و مستقل سپاه حفاظت فرودگاه مشهد، تأسیس منطقه یخ‌زدایی هواپیما، تکمیل ساختمان‌های مجتمع فرهنگی و مهم‌تر از همه طرح محوطه مقابل پایانه داخلی که به پارکینگ طبقاتی متصل می‌شود، جزء طرح‌هایی هستند که اجرای آنها در قالب طرح توسعه فرودگاه مشهد برنامه‌ریزی شده‌اند.

وی درباره جزئیات ساخت پارکینگ طبقاتی فرودگاه مشهد و اتصال آن به بزرگراه شهید کلانتری اظهار داشت: با عملیاتی شدن این طرح، فرودگاه مشهد از بن‌بست کنونی خارج می‌شود. ضمن اینکه تکمیل طرح توسعه فرودگاه مشهد سبب خواهد شد تا ظرف ۴ سال آینده گنجایش جابه‌جایی مسافر در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد به بیش از ۱۶ میلیون نفر افزایش یابد.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین