|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۱۵۱۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴
در روزهای آخر سال هم ماجراهایی که در فوتبال تهران اتفاق می افتد، که البته با توجه به سابقه هیات فوتبال تهران، زیاد هم عجیب نیست.
 در روزهای آخر سال هم ماجراهایی که در فوتبال تهران اتفاق می افتد، که البته با توجه به سابقه هیات فوتبال تهران، زیاد هم عجیب نیست.

صعود دو تیم و سقوط ۲۰ تیم از ۳۶ تیم حاضر در مسابقات لیگ دسته دو جوانان استان تهران، یکی از شاهکارهای هیات فوتبال تهران است که یک بار دیگر باعث تعجب مدیران، مربیان و دست اندرکاران فوتبال استان تهران شده است.

داستان از این قرار است که امسال لیگ دسته دو جوانان استان تهران با ۳۶ تیم و در ۴ گروه ۹ تیمی برگزار شد و تیم های شرکت کننده طی استعلامی از احسان کامیانی مسئول برگزاری مسابقات جوانان در رابطه با تعداد تیم های صعود کننده و سقوط کننده متوجه اتفاقی عجیب و غیرقابل باور می شوند.

کامیانی در این باره به نود می گوید: در لیگ دسته دوم جوانان استان تهران ,۲ تیم ابتدای هر گروه ۹ تیمی به مرحله ی پلی آف وارد می شوند.(۴ گروه وجود دارد و از هر گروه ۲ تیم به پلی آف می روند و تنها ۲ تیم از ۸ تیم شانس صعود به لیگ ۱ را دارند).تیم های سوم و چهارم در سال آینده در مسابقات لیگ دسته دوم باقی می مانند و باقی تیم ها(پنجم تا نهم!!!) به لیگ حوزه ها سقوط خواهند کرد.

با یک حساب سر انگشتی می توان متوجه شد که ۲۰ تیم از ۳۶ تیم حاضر در مسابقات سقوط خواهند کرد. اتفاقی بی نظیر در فوتبال جهان که هیات فوتبال استان تهران به راحتی آن را انجام می دهد. سقوط ۵ تیم از جدول ۹ تیمی مسابقات در هر گروه اتفاقی است که نظیرش در هیچ جای دنیا اتفاق نمی افتد. می افتد؟

دلیل چیست؟
شنیده های سایت نود از مربیان و مدیرانِ تیم های پایه استان تهران حکایت از آن دارد که که هیات فوتبال استان تهران از این طریق به درآمد بسیار خوبی خواهد رسید. کافی است با پرس و جوی کوتاهی سر از قیمت امتیاز تیم ها در سطوح مختلف فوتبال استان تهران سر دربیاورید. به عنوان مثال امتیاز یک تیم جوانان در سطح آسیاویژن بین ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان است. این مبلغ برای لیگ یک ۷۰ میلیون و برای لیگ دو چیزی در حدود ۱۵ میلیون تومان است. البته احتمال افزایش قیمت ها طبق روال هر سال منتفی نیست).

۲۰ تیم سقوط کننده به حوزه های ۵ گانه وارد می شوند و حوزه ها با دریافت وجهی در قالب ورودی مسابقات که حدود ۴۰۰ هزارتومان است موظف هستند تا تیم های سقوط کننده را در مسابقات حوزه های استان تهران که در تابستان برگزار می شود شرکت دهند. ۱۰ تیم از قهرمان ها و نایب قهرمان های حوزه های پنج گانه تهران به رقابت های لیگ دسته دو جوانان صعود می کنند.

اما هیات فوتبال استان تهران به جای ۱۰ سهمیه باقی مانده مجددا ۱۰ امتیاز شرکت در مسابقات را برای فصل آینده به فروش می رساند. قیمت هر امتیاز طبق پرس و جوها بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است و به همین به همین سادگی با افزایش تعداد تیم های سقوط کننده , مبلغ بیشتری عاید هیات فوتبال استان تهران شده است. طبق گفته ها این اتفاق در سایر رده های سنی هم می افتد.

گلایه های مربیان و مدیران به همین جا ختم نمی شود. بسیاری از آنها از پرداخت ۷۰۰ هزار تومان حق عضویت به فدراسیون فوتبال بدون اینکه سرویسی از طرف فدراسیون فوتبال به آنها ارایه شود گله مند هستند. ماجرای حق عضویت هم برای خودش مساله ای است که کمتر کسی درباره اش می داند و فدراسیون فوتبال هیچ وقت در این باره شفافیت به خرج نداده است.

حق عضویت ۴۰۰ هزارتومانی برای خدمات وب سایت هیات فوتبال تهران , و ورودی نسبتا گران قیمت بازی ها (به طور مثال ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای ۸ بازی در لیگ دسته دو جوانان!!! با این توضیح که بازی ها معمولا پشت سر هم انجام می شود و ۴ داور از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ عصر به صورت چرخشی بازی ها را قضاوت می کنند) از دیگر گلایه های مربیان و مدیران است.

ضمن اینکه بسیاری از سرپرستان و مدیران باشگاه ها گواهی می دهند که هزینه زمین، آمبولانس، تست پزشکی و نیروی انتظامی و.... را از جیب خودشان پرداخت می کنند! اگر از جیب حساب می کنند پس هزینه ورودی مسابقات به چه منظوری است؟

به گزارش نود، وجود ۹۰۰ تیم در فوتبال پایه استان تهران و گرفتن چنین پولهایی درآمدی باورنکردنی برای هیات فوتبال استان تهران رقم می زند که موارد هزینه شده پولهای هنگفت، نیازمند روشنگری هیات فوتبال استان تهران است. منتظر روشنگری هیات فوتبال استان تهران و در راس آن حبیب الله شیرازی می مانیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین