|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۱۵۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰
همه افراد قبل از سفر کردن باید نکات مهمی را مد نظر داشته باشند و در صورتی که فرد بیمار باشد، جانب احتیاط بیشتر باید رعایت کرد.
همه افراد قبل از سفر کردن باید نکات مهمی را مد نظر داشته باشند و در صورتی که فرد بیمار باشد، جانب احتیاط بیشتر باید رعایت کرد.

چند روزی بیشتر با آغاز تعطیلات نوروز نمانده است و عده زیادی از مردم خود را برای رفتن به سفر های نوروزی آماده می کنند.

آقای دکترمحمود هادی پور در رابطه با تعطیلات عید و سفر افراد مبتلا به تالاسمی گفت: حتماً قبل از شروع عید به میزان مورد نیاز داروها را تهیه کنید تا در طول ایام نوروز مشکل کمبود دارو نداشته باشید.

طوری برنامه‌ریزی کنید که قبل از شروع تعطیلات حتماً هموگلوبین مناسب را دریافت کرده باشید زیرا در چند روز ابتدای نوروز بیشتر درمانگاه‌های سطح کشور تعطیل هستند و اورژانس‌ها هم ممکن است تزریق خون سرپایی انجام ندهند.

حتماً قبل از شروع عید به میزان مورد نیاز داروها را تهیه کنید تا در طول ایام نوروز مشکل کمبود دارو نداشته باشید. چنانچه از داروهای تزریقی استفاده می‌کنید حتماً بموقع از داروها استفاده کنید و نگذارید با پشت گوش انداختن در طول مسافرت شرایط جسمی خود را به خطر اندازید زیرا ممکن است با این سهل‌انگاری خطر شکستگی استخوان شما را تهدید کند.

اگر از «دسفرال »استفاده می‌کنید حتماً باید در فواصل منظم مانند بقیه داروها، میزان داروی مورد نظر را به بدن برسانید (دسفرال یا دسفروکسامین دارویی است که برای کاهش آهن اضافی در بدن بیماران مبتلا به تالاسمی به کار می‌رود).

سعی کنید با پزشک معالج در زمینه سفر مشورت کرده و اگر در طول مسافرت نیاز به کمک داشتید حتماً با وی تماس بگیرید.

یادتان باشد که کارت تالاسمی خود را حتماً همه جا به همراه داشته باشید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین