|
|
امروز: چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۵۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۸
عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه برقراری امنیت در عراق منوط به برقراری امنیت در منطقه است، ایران را عمق راهبردی جهان عرب دانست.
 عمار حکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه برقراری امنیت در عراق منوط به برقراری امنیت در منطقه است، ایران را عمق راهبردی جهان عرب دانست.

به گزارش پایگاه خبری عراقی «شفق نیوز»، حکیم در مصاحبه با شبکه ماهواره ای مصری «اکسترا نیوز»، در پاسخ به سوالی در خصوص نقش و حضور ایران در عراق گفت: ایران عمق راهبردی جهان عرب است.

وی با اشاره به اهمیت ثبات و امنیت عراق و اثرات آن بر منطقه، گفت: عراق می تواند نقش مهمی در برطرف کردن اختلافات کشورهای منطقه داشته باشد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، مصر را کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه معرفی کرد و افزود: مصر نیز همپیمان راهبردی برای عراق است و صادرات نفت ما به این کشور، یکی از مهمترین عوامل برای داشتن همکاری سازنده و راهبردی میان دو کشور است.

حکیم تصریح کرد: ملت عراق در سال های گذشته با وجود درگیری های فرقه ای، دستاوردهای زیادی به دست آورده است.

وی با بیان اینکه آشتی و همزیستی در عراق با تلاش های داخلی محقق شده است، افزود: برخی کشورها می خواهند عراق را وارد درگیری های فرقه ای کنند.

وی ادامه داد: تروریسم یک اندیشه انحرانی است که خطر بزرگی برای همه کشورها به شمار می آید و در این میان برخی از کشورها هستند که به راحتی با تروریسم کنار می آیند و به آن اجازه فعالیت می دهند.

حکیم چندی پیش در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سلیم الجبوری رئیس مجلس عراق، گفته بود: هرگز اجازه نخواهیم داد عراق درگیر جنگ داخلی و تجزیه شود.

ائتلاف ملی عراق به ریاست عمار حکیم همزمان با نزدیک شدن به زمان پایان حضور داعش درعراق طرحی را به عنوان راه حل ملی ارائه کرده است که تمام قشرهای این کشور را در بر می گیرد. این طرح در واقع سندی برای آشتی و همزیستی میان تمامی آحاد مردم برای پرهیز از خونریزی، جنگ داخلی، اختلاف و پراکندگی در عراق است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین