|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۱۵۱۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰
مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی در سحرگاه 21 اسفند ماه سال 73 بر اثر ایست قلبی و به دنبال آن سکته مغزی در بیمارستان بستری شد و با وجود تلاش بی وقفه تیم پزشکی در شامگاه بیست و پنجم اسفند ماه به دیدار حق شتافت.
سال 60 بود و ترور و بمب گذاری ها به وسیله منافقان[1] به شدت صورت می گرفت. آنها از عناصر برجسته انقلاب گرفته تا هر شهروندی را که فکر می کردند، طرفدار جمهوری اسلامی و به قول معروف حزب اللهی است، مورد هدف قرار می دادند. حاج احمد آقا[2] به محافظان و تیم گشت جماران سپرده بود که همه افراد به غیر از مسئولان رده بالا و وزرایی که مورد اعتماد هستند برای ورود به حسینیه و بیت امام باید تفتیش بدنی بشوند و هیچ استثنایی هم قائل نمی شد.

یکی از روزها که شهید رجایی[3] و باهنر[4] به همراه رئیس دفتر خود برای دیدار امام آمده بودند رئیس جمهور و نخست وزیر وارد شده اما از ورود کشمیری[5] جلوگیری شد و گفتند که باید او را بگردند و او نیز از این کار ممانعت می کرد کار به جایی رسید که شهید رجایی با ناراحتی و تلفنی از حاج احمد آقا خواست که کشمیری تفتیش نشود اما او حتی به اصرارهای شهید رجایی هم توجهی نکرد و گفت خیر باید حتما تفتیش بدنی بشود و همین اصرار باعث شد که کشمیری این اجازه را ندهد و با کیفی که به همراه داشت منصرف شده و بازگردد.

مدتی که از این قضیه گذشت و دیگر نه شهید رجایی و نه شهید باهنر هیچ یک در قید حیات نبودند و کشمیری نیز از ایران فرار کرده بود، در گفته هایش به قضیه آن روز جماران اشاره کرد که قصد داشته تا با کیفی که همراه خود داشته امام را نیز ترور کرده و به شهادت برساند.

و اگر نبود تیزهوشی و درایت حاج احمد آقا حتما کشمیری نیت پلیدش را عملی می کرد.

بعضی از پاسداران بیت خود شاهد این بودند که حاج احمد آقا شب ها اطراف بیت قدم می زد تا مبادا شی مشکوکی آن اطراف پیدا شود.[6]

 
سازمان مجاهدین خلق یا همان گروهک تروریستی منافقین به سرکردگی مسعود رجوی عملیاتی را با عنوان مهندسی طراحی کرده بودند و در آن از هر کس که گمان می کردند با سپاه و کمیته انقلاب اسلامی در تماس است، اعتراف می گرفتند. این سازمان در سال 60 با طراحی عملیات ترور با فرماندهی موسی خیابانی از اعضای تاثیرگذار سازمان دست به ترور شخصیت های مختلف انقلاب، بمب گذاری های وسیع و ترور مردم کوچه و خیابان روی آوردند تا به این وسیله رعب و وحشت در جامعه ایجاد کرده و با از بین بردن شخصیت های کلیدی نظام، آن را ساقط کنند که با تیزهوشی نیروهای توانمند انقلابی این توطئه آنها بعد از ماه ها ناکام ماند و موسی خیابانی در عملیات پاکسازی خانه های تیمی در 19 بهمن سال شصت به درک واصل شد.

شهید محمد علی رجایی، دومین رئیس جمهوری ایران که در هشتم شهریور ماه سال 60 که تنها چند روزی از دوران ریاست جمهوری اش می گذشت با انفجار دفتر نخست وزیری به همراه شهید محمدجواد باهنر به درجه رفیع شهادت رسید.

شهید محمد جواد باهنر، سومین نخست وزیر جمهوری ایران بعد از مهندس مهدی بازرگان و شهید رجایی که در دفتر نخست وزیری به شهادت رسید.

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید احمد خمینی در سحرگاه 21 اسفند ماه سال 73 بر اثر ایست قلبی و به دنبال آن سکته مغزی در بیمارستان بستری شد و با وجود تلاش بی وقفه تیم پزشکی در شامگاه بیست و پنجم اسفند ماه به دیدار حق شتافت.

مسعود کشمیری از اعضای سازمان منافقان و همزمان جانشین دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی نیز بود. وی ریاست دفتر نخست وزیری را بر عهده داشت و به عنوان نیروی نفوذی اهداف سازمان را جلو می برد. وی عامل بمب گذاری دفتر ریاست جمهوری بود و بعد از این عملیات از ایران گریخت.

برگرفته از خاطره نقل شده ار حجت الاسلام و المسلمین سید محمد هاشمی در کتاب یادگار سپیده.


منبع: جماران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین