|
|
امروز: شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۳
کد خبر: ۱۵۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
اخیرا بر اساس تحقیقات منتشر شده توسط جامعه روانپزشکان ایالات متحده مشخص شده است تاثیر گم کردن گوشی بر روی مغز به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست.
 احتمالا همه ما حداقل یک بار تجربه حس ناخوشایند جا گذاشتن و یا گم کردن گوشی را داشته ایم. گاهی اوقات زمانی که گوشی در جیب سمت راستتان است به اشتباه جیب سمت چپ را برای پیدا کردن آن چک می کنید و بعد از اینکه موفق به لمس آن نمی شوید ناگهان فشار روحی شدیدی به شما وارد می شود! اما همیشه شرایط به این راحتی قابل حل نیست و بسیاری از کاربران تلفن های هوشمند خود را گم کرده و یا در محلی فراموش می کنند.

اخیرا بر اساس تحقیقات منتشر شده توسط جامعه روانپزشکان ایالات متحده مشخص شده است تاثیر گم کردن گوشی بر روی مغز به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست.

این انجمن نظرسنجی جالبی را راه اندازی کرده و در آن از بیش از 2000 نفر درخواست کرده سطح استرس خود را در موقعیت های مشخص شده با دادن نمراتی تعیین کنند. موقعیت های مورد نظر رخدادهای متعددی را که در زندگی افراد عادی اتفاق می افتند شامل می شده اند. نتیجه این تحقیق نشان می دهد مرگ همسر یا دوستان نزدیک پر استرس ترین اتفاق در زندگی افراد بوده و به صورت میانگین نمره استرس آن 9.43 از 10 است.

پس از این اتفاق ناگوار، محکومیت به زندان (9.15)، خسارت شدید به منزل (8.89)، بیماری شدید (8.52) و از دست دادن شغل (8.47) قرار داشته اند. اما آنچه برای محققان جالب بوده، امتیاز به دست آمده درباره گم کردن تلفن هوشمند است (5.79) که تنها 0.05 با امتیاز اختصاص داده شده به "خطر یک حمله تروریستی" تفاوت دارد.

همچنین در این گزارش آمده است که استرس مردان به طور متوسط کمتر از زنان بوده و اینکه سطح استرس رابطه مستقیمی با سن افراد دارد. محققین معتقدند عوامل استرس زا در زندگی امروز بشر نسبت به سالیان گذشته به میزان قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده و پارامترهای جدیدی همچون تلفن های هوشمند و شبکه های اجتماعی نیز بر این استرس تاثیر گذارند. به نظر می رسد تحقیقات روانشناسان و روانپزشکان در سال های آینده توجه ویژه ای به تعامل کاربران با زندگی دیجیتال داشته باشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین