|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۸
کد خبر: ۱۵۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سه انتخابات پیش رو در اصفهان، گفت: انتخابات امسال بسیار رقابتی خواهد بود، اما تجربه نشان داده خود شخص آقای رییس‌جمهور شانس بیشتری داشته و دارد. با رجوع به گذشته احتمالا این دولت نیز دو دوره‌ای می‌شود.
 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سه انتخابات پیش رو در اصفهان، گفت: انتخابات امسال بسیار رقابتی خواهد بود، اما تجربه نشان داده خود شخص آقای رییس‌جمهور شانس بیشتری داشته و دارد. با رجوع به گذشته احتمالا این دولت نیز دو دوره‌ای می‌شود.

حمیدرضا فولادگر در آخرین نشست خبری خود در سال جاری در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات مهم مجلس در ماه‌های اخیر اظهار داشت: برنامه ششم و بودجه سال آینده دو کار عمده مجلس شورای اسلامی در ماه‌های گذشته بود که از آن‌جایی که طبق قانون همزمان با این دو موضوع کار دیگری در مجلس نباید انجام شود مصوبات مهم بعد از اتمام این دو مساله تصویب شد.

وی با بیان این‌که «قانون احزاب بعد از ۳۵ سال ابلاغ شد»، ادامه داد: اصلاحات شورای نگهبان در احکام دائمی برنامه ششم انجام شد، همچنین قانون اصل ۴۴ اصلاح شد و سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و سازمان بهره‌وری انرژی با یکدیگر ترکیب و سازمان ساتبا به هدف توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر تشکیل شد.

وی گفت: قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزش و پرورش غیردولتی نیز تصویب شد. همچنین موادی از آیین‌نامه داخلی مجلس اصلاح شد. در بودجه سال ۹۵ نیز اصلاحاتی صورت گرفت. حق التدریسی‌ها تعیین تکلیف شدند.

شورای شهر اصفهان ۱۵ نفره شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره با قانون انتخابات شورا‌ها نیز گفت: هنوز سه مورد از اصلاحات شورای نگهبان باقی مانده است که احتمالا به انتخابات سال ۹۶ نخواهد رسید. در اصلاحیه قبلی قرار بر این بود که شهرهای زیر دو میلیون نفر ۱۳ نفر، شهرهای بالای دو میلیون نفر ۱۵ نفر و تهران با ۲۱ نفر فعالیت کنند. با توجه به سرشماری پیشین اصفهان و جمعیت زیر دو میلیون نفر این شهر باید تعداد اعضای شورای شهر ۱۳ نفر بود، اما در سرشماری سال ۹۵ که جمعیت اصفهان از دو میلیون نفر تجاوز کرده است تعداد اعضای شورای اسلامی شهر نیز به ۱۵ نفر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: گزارش‌های نظارتی با توجه به حوادث ملی رخ داده اخیر، بررسی علل عدم اجرای برخی از قوانین، تحقیق و تفحص از بعضی صنایع همچون صنعت فولاد و مس در دستور کار مجلس بود. تحقیق و تفحص از شهرداری تهران به این علت که به دلیل نزدیکی به انتخابات کاملا سیاسی شده بود و بار مالی داشت رد شد و مجلس تصمیم گرفت رای ندهد.

وی گفت: کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل ۴۴ تصویب شد و اعضای آن مستقیما در صحن انتخاب شده‌اند. بعد از بودجه نیز در هفته گذشته هیئت رییسه انتخاب شد و در اولین هفته بعد از تعطیلات این کمیسیون شروع به فعالیت خواهد کرد. پنج قانون است که نظارت بر اجرای آن‌ها در اولویت قرار دارد.

فولادگر ادامه داد: نحوه تحقق اقتصاد مقاومتی، نظارت بر اجرای قوانین رفع موانع تولید، حداکثر استفاده از تولید داخل، قانون بهبود کسب و کار و خود قانون اصل ۴۴ مواردی هستند که برای مجلس در اولویت است. البته در این فرایند قانونگذاری در اولویت نیست مگر آن‌که به خلاءهای قانونی برسیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته برای اولین بار کل ساختار لایحه دولت به یک قانون جامع تبدیل شد. در این قانون مشخصا آمار بیکاری باید سالانه ۰. ۸ درصد کاهش پیدا کند. همچنین فاصله نرخ تسهیلات و سپرده سالانه باید ۱۰ درصد کاهش پیدا کند. در این قانون ذکر شده است که وابستگی به نفت باید کاهش پیدا کند؛ اگرچه به علت افزایش صادرات و قیمت نفت وابستگی به نفت در سال آینده افزایش داشته است. همچنین ۳ درصد از درآمد نفت قرار است به مناطق محروم برسد. سهم اصفهان از این بخش به این علت که منطقه محروم کمتری دارد، کمتر است.

وی ادامه داد: توسعه روش‌های نوین آبیاری، شیرین کردن آب برای مناطقی از جنوب کشور، اصلاح روش شستشو و خنک کردن در کارخانه ها، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، سهم یک درصدی حمل و نقل ریلی از درآمد نفت و گاز و افزایش پهنای باند اینترنت کشور در بودجه سال آینده لحاظ شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در بودجه سال آینده هزار و ۳۰۰ میلیون دلار برای تقویت بنیه دفاعی، ۱۰۰ میلیون دلار برای صدا و سیما، ۳۰۰ میلیون دلار برای روش‌های آبیاری و ۳۰۰ میلیون دلار برای آبرسانی به دهستان‌ها تخصیص یافته است. ۱۵۰ میلیارد تومان برای مترو اصفهان، ۸۰ میلیارد تومان برای سالن اجلاس سران و ۲۰ میلیارد تومان برای انتقال بازیافت به اصفهان داده خواهد شد. این سه پروژه، پروژه‌های مطرحی هستند که مجلس به انجام آن‌ها اهمیت می‌دهد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا درباره تحلیل انتخابات پیش روی ریاست جمهوری ادامه داد: در اصفهان سه انتخابات روی خواهد داد، هر سه انتخابات فضای بسیار رقابتی خواهند داشت. اما تجربه نشان داده است خود شخص آقای رییس جمهور شانس بیشتری داشته و دارد. با رجوع به گذشته احتمالا این دولت نیز دو دوره‌ای می‌شود. روال معمول این است که رییس جمهور مستقر شانس بیشتری دارد. حتی در انتخابات سال ۸۸ که اوج رقابت بود و نرخ مشارکت به ۸۵ درصد رسید باز هم رییس جمهور وقت به پیروزی رسید.

وی خاطر نشان کرد: همه دولت‌ها بالاخره موفقیت‌ها و عدم موفقیت‌هایی دارند، اما دولت یازدهم در بسیاری از موارد موفقیت‌های قابل توجهی داشته است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین