|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۱۱
کد خبر: ۱۵۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
این تلاش او برای ورود به مجلس از حوزه اصفهان در شرایطی صورت می‌گیرد که این حوزه برای انتخابات میان‌دوره داوطلبان زیادی دارد و آنها که ثبت‌نام کرده‌اند، عموما اصفهانی هستند.
 حمید رسایی که این‌بار از حوزه اصفهان قصد داشت بخت خود را برای ورود به مجلس بیازماید، باز هم با سد رد صلاحیت از سوی هیئت‌های اجرائی مواجه شد. این دومین‌بار است که صلاحیت او برای انتخابات مجلس تأیید نمی‌شود. پیش‌تر صلاحیت رسایی برای انتخابات مجلس دهم در اسفند ٩٤ و از حوزه تهران رد شده بود و این بار قصد داشت از منفذ انتخابات میان‌دوره‌ای بهره بگیرد و از حوزه اصفهان وارد شود که تلاشش نافرجام ماند. رسایی با انتشار مطلبی در کانال تلگرامی خود درباره رد صلاحیتش نوشته است که «از طرف فرمانداری اصفهان طی نامه مکتوبی به بنده اعلام شد که برای انتخابات میان‌دوره‌ای از اصفهان رد صلاحیت شده‌ام».


رسایی گفته علت رد صلاحیت استناد هیئت‌های اجرائی به پنج سال انفصال از مسئولیت‌های دولتی است. رسایی البته گفته این رأی هفته گذشته از طرف دیوان عدالت اداری قوه قضائیه نقض شده و او تبرئه شده است. او همچنین دلیل دیگر رد صلاحیتش را محکومیت‌هایی دانسته که به واسطه مسئولیت در هفته‌نامه ٩ دی متحمل شده است، با‌این‌حال گفته اینها هیچ کدام محکومیت مؤثر قانونی نیست تا منجر به ممنوعیت برای فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی شود. رسایی به همین دلیل گفته قصد اعتراض دارد.

این تلاش او برای ورود به مجلس از حوزه اصفهان در شرایطی صورت می‌گیرد که این حوزه برای انتخابات میان‌دوره داوطلبان زیادی دارد و آنها که ثبت‌نام کرده‌اند، عموما اصفهانی هستند. رسایی اما هم متولد تهران است و هم درس و بحثش را در حوزه علمیه قم به پایان رسانده است و نسبتی با اصفهان ندارد. اما رد صلاحیت مینو خالقی، نفر سوم انتخابات اصفهان حالا این فرصت را به رسایی داده که تا بازهم بخت خود را برای وارد‌شدن به مجلس آزمایش کند. مینو خالقی در انتخابات هفتم اسفند ٩٤ اولین راه‌یافته‌ای بود که صلاحیتش بعد از اتمام فرایند انتخابات، از سوی شورای نگهبان رد شد. اعتراض‌ها در‌این‌باره هم به نتیجه نرسید. او نفر سوم اصفهان و از اعضای فهرست امید بود و وزارت کشور پیشنهاد داده بود نفر ششم که او هم امیدی محسوب می‌شد، جایگزین شود، اما شورای نگهبان نپذیرفت و دست آخر قرار شد تکلیف این نماینده در انتخابات میان‌دوره‌ای معلوم شود. به همین دلیل هم برخی نمانیده‌های سابق اصفهان و حمید رسایی از تهران برای کسب این کرسی خالی دورخیز کردند.

از میان آنها چهره‌هایی از جمله حسن کامران و رسایی به شمار می‌روند. رسایی، زمانی که در مجلس نهم بود جزء منتقدان پای کار دولت روحانی محسوب می‌شد و صدر تا ذیل دولت را هدف گرفته بود. درباره انتقاد از خاندان هاشمی هم کم نگذاشته بود. رسایی بعد از آنکه فعالیتش در مجلس پایان یافت؛ مثل دیگر رفیقش یعنی کوچک‌زاده به اینستاگرام پناه برد و نقد دولت را از همان‌جا ادامه داد. رسایی که برای ورود به مجلس دهم دوباره با فیلتر رد صلاحیت مواجه شده هنوز فرصت اعتراض دارد. البته رسایی یک‌بار دیگر این فرایند را در جریان انتخابات هفتم اسفند انجام داده و از سوی هیئت مرکزی نظارت هم رد شده بود.

منبع: شرق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین