|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۱
کد خبر: ۱۵۰۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دومین انتخابات پس از انتخابات هلند خواهد بود پس از آن در ماه سپتامبر انتخابات پارلمانی در آلمان برگزار خواهد شد.
 شهروندان هلند امروز برای انتخاب ۱۵۰ نماینده پارلمان پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.


 به نقل از رویترز، انتخابات پارلمانی، امروز- چهارشنبه- (۱۵ مارس) برای تعیین ۱۵۰ عضو پارلمان این کشور برگزار می شود و انتظار می رود نتیجه این انتخابات نشان دهنده گرایش افکار عمومی در این کشور نسبت به مسایلی همچون ملی گرایی و مهاجران باشد.

پیش بینی‌ها حاکی است که در این انتخابات رقابت اصلی بین دو نفر یعنی «مارک روت» نخست وزیر فعلی و رهبر «حزب مردم برای آزادی و دموکراسی» و «خیرت ویلدرس» رهبر «حزب آزادی»خواهد بود. خیرت ویلدرس، سیاستمدار جنجالی هلندی مدافع سیاست‌های ضد مهاجرت و ضد اسلام است.

خیرت ویلدرس که طرفدار اسلام زدایی در هلند است، تقریبا شانسی برای تشکیل دولت ائتلافی در این کشور ندارد؛ زیرا اکثر احزاب این کشور اعلام کرده اند که با «حزب آزادی» برای تشکیل دولت ائتلاف نخواهند کرد. ولی با این حال پیروزی این حزب می تواند شوکی به اروپا وارد کند.

انتخابات امروز، نخستین انتخابات از سه انتخابات مهم در سال جاری در اروپا است که می تواند در تعیین روند کلی اروپا موثر باشد. این سه انتخابات به ویژه پس از همه پرسی در بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا برگزار خواهند شد که به نوعی دماسنج افکار عمومی در اروپا محسوب می شوند.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دومین انتخابات پس از انتخابات هلند خواهد بود پس از آن در ماه سپتامبر انتخابات پارلمانی در آلمان برگزار خواهد شد.

نظر سنجی ها در هلند از رقابت نزدیک «مارک روته» وخیرت ویلدرس حکایت دارد . اما برخی از نظر سنجی از پیشتازی سه درصدی مارک روته خبر داده اند.

این در حالی است که نتایج نظر سنجی‌ها در انتخابات پارلمانی و همه پرسی خروج از اروپا در بریتانیا و همچنین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ با نتایج این انتخابات‌ها متفاوت بود.

این در حالی است که طی روزهای اخیر موضوع اختلاف هلند و ترکیه افکار عمومی در هلند را تحت تاثیر قرار داده است. شواهد اولیه حاکی از آن است که تنش با ترکیه به نوعی به نفع هردو حزب اصلی بوده است.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین