|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۴
کد خبر: ۱۵۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
نخست وزیر هلند روز سه شنبه اظهارات رجب طیب اردوغان درباره سربرنیتسا را تحریف آشکار تاریخ توصیف کرد.
 نخست وزیر هلند روز سه شنبه اظهارات رجب طیب اردوغان درباره سربرنیتسا را تحریف آشکار تاریخ توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لاهه، 'مارک روت' گفت: سخنان اخیر اردوغان درباره کشتار سربرنیتسا که در آن بیش از هشت هزار مسلمان توسط نظامیان صرب جان خود را از دست دادند، تحریف آشکار تاریخ است و به هیچ عنوان صحت ندارد.

روت افزود: 'اردوغان تلاش می کند که وضعیت را در اروپا بحرانی و آلوده کند. عملکرد اردوغان به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.'

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی اظهاراتی در مراسم گرامیداشت «14 مارس روز پزشک» در مجتمع ریاست جمهوری در آنکارا گفت: ما هلند و هلندی ها را از زمان کشتار سربرنیتسای بوسنی و هرزگوین می شناسیم. ما می دانیم که چگونه هشت هزار بوسنیایی مظلوم را قتل عام کردند.

به گزارش ایرنا، ترکیه و هلند دو عضو ناتو به تازگی مناقشه ای دیپلماتیک را آغاز کرده اند. ماجرا از زمانی شروع شد که هلند از شرکت وزرای کابینه ترکیه در گردهمایی ترک زبانان هلندی خودداری کرد و به هواپیمای حامل وزیر خارجه ترکیه اجازه فرود در فرودگاه روتردام نداد.

قرار بود مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز شنبه با سفر به هلند، برای جلب رای 'آری' برای همه پرسی تغییر قانون اساسی در اجتماع ترک تبارهای هلندی سخنرانی کند.

این اقدام هلند، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه را خشمگین کرد تا جایی که هلندی ها را بازماندگان نازی ها و فاشیست خواند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین