|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۱۵۰۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
مجموعه اقدامات صورت گرفته نتوانست به سوالات ما ۲۱ نماینده متقاضی تحقیق و تفحص پاسخ دهد، لذا ما در سه محور مطرح شده ابهام داریم و از نمایندگان می‌خواهیم همچنان که به چهار تحقیق و تفحص مجلس بدون حاشیه رای دادند به این تفحص هم رای بدهند.
 یک متقاضی تحقیق و تفحص از شهرداری تهران گفت که واکنش غیر متعارف و لابی شهرداری از ابتدای طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران عزم نمایندگان را برای پیگیری این موضوع راسخ‌تر کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، محمود صادقی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون عمران مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از شهرداری تهران گفت: این تحقیق و تفحص سه محور دارد یکی مربوط به چگونگی تملک املاک واقع در طرح‌ها و واگذاری آنهاست، دیگری در خصوص چگونگی اجرای پروژه های مشارکتی تهران و سومین محور در خصوص نحوه تغییر کاربری‌هاست.

وی افزود: شهرداری از ابتدای این طرح تحقیق و تفحص واکنش غیر متعارفی از خود نشان داد و لابی ها و مذاکراتی را با همکاران آغاز کرد که همین امر، عزم ما را برای دنبال کردن تحقیق و تفحص راسخ تر کرد زیرا اگر مساله ای وجود نداشت شهرداری باید از این شفافیت استقبال می کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه رویکرد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران سیاسی نیست، ادامه داد: ما به علت وکالتی که از مردم تهران داریم بر خود وظیفه دانستیم عملکرد شهرداری را شفاف سازی کنیم همچنان که در موضوع واگذاری املاک، شاهد انکار شهرداری بودیم و بعد از تهدید قوه قضائیه و دادستانی شهرداری بر اکثر موارد آن صحه گذاشت.

صادقی همچنین یادآور شد: شهرداری تهران به عنوان نهاد مدیریت کننده کلان شهر تهران دارای حجم گسترده عملیات مالی، درآمد و هزینه است. اخبار متعددی درباره وجود تخلفات مالی احتمالی در حوزه‌های مختلف رسیده و این امر ضرورت اعمال دقیق‌تر نسبت به شهرداری تهران را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تصویری از برخی مناطق شهر تهران که پیش از این فضای سبز بوده و اکنون تبدیل به ساختمان و برج شده گفت: تغییر کاربری‌ها در شهر تهران به گونه‌ای است که تنفس در شهر غیر ممکن شده و بسیاری از فضاهای سبز به ساختمان تبدیل شده‌اند. در همین راستا درآمد شهرداری از محل فروش تراکم و تغییر کاربری‌ها ۵۰ درصد افزایش یافته است.

صادقی یادآور شد: مجموعه اقدامات صورت گرفته نتوانست به سوالات ما ۲۱ نماینده متقاضی تحقیق و تفحص پاسخ دهد، لذا ما در سه محور مطرح شده ابهام داریم و از نمایندگان می‌خواهیم همچنان که به چهار تحقیق و تفحص مجلس بدون حاشیه رای دادند به این تفحص هم رای بدهند.

 مصطفی کواکبیان نماینده مجلس در پایان جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) با استناد به اصل 78 قانون اساسی در اخطاری گفت: آقای لاریجانی امروز می‌خواست  من را تحقیر کند، چون علیرغم اینکه نام بنده به عنوان یکی از متقاضیان تفحص بود، هرچه فریاد کشیدم اجازه نداد صحبت کنم چون نمی‌خواست تفحص از شهرداری تهران رأی آورد.

نماینده تهران با بیان اینکه طبق اصل 78 قانون اساسی تحقیق و تفحص حق مجلس است، گفت: در خبرگزاری‌ها طوری طرح شده که درباره تفحص، فراکسیون امید شکست خورده است در حالی که تفحص مربوط به نمایندگان تهران بود و ربطی به فراکسیونی نداشت. اگر هم کسی شکست خورده، مجلس بوده که در مورد املاک نجومی کوتاه آمده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین