|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۵
کد خبر: ۱۵۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با پیشنهاد اسماعیل دوستی نام گذاری خیابانی به نام مرحوم هاشمی رفسنجانی را در دستور کار قرار دادند، همچنین دو خیابان دیگر در مناطق ۲۰ و ۲۲ به نام آیات حق شناس و مجتبی آقا تهرانی نام گذاری شد.
 اعضای شورای اسلامی شهر تهران با پیشنهاد اسماعیل دوستی نام گذاری خیابانی به نام مرحوم هاشمی رفسنجانی را در دستور کار قرار دادند، همچنین دو خیابان دیگر در مناطق ۲۰ و ۲۲ به نام آیات حق شناس و مجتبی آقا تهرانی نام گذاری شد.

با پیشنهاد اسماعیل دوستی و موافقت هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بررسی نامگذاری مکانی در شهر تهران با نام آیت الله هاشمی رفسنجانی به صورت دو فوریتی در دستور کارسیصد و سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت.

بر همین اساس مجتبی شاکری با اعلام آمادگی کمیسیون نام گذاری برای بررسی نام گذاری معبری به نام مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: 5 معبر در شهر تهران برای نامگذاری به بزرگداشت نام آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی کمیسیون نامگذاری پیش بینی شده است.

وی در ادامه افزود: از آنجایی که خانم آباد گفت‌وگویی با خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی داشته است، گفت: گویا خانواده نیز نظر خاصی در خصوص این نام گذاری‌ها ندارند و پیشنهاداتی را نیز ارائه داده اند.

معصومه آباد در این خصوص اظهار داشت: طی تماسی با آقای محسن هاشمی رفسنجانی نامگذاری محلی در تهران به نام آیت الله  هاشمی رفسنجانی را با وی  در میان گذاشتم که با استقبال و تقدیر وی از شورای شهر تهران همراه بود. ضمن آنکه بیان کردند فرقی نمی‌کند کدام خیابان به نام وی نام گذاری شود.

وی افزود: البته آقای حسین مرعشی پیشنهادی مبنی بر نامگذاری خیابان سرو غربی و شرقی در منطقه 2 به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی ارائه کرد.

مهدی چمران نیز تاکید کرد: اگر قرار است نامی را زنده نگه داریم بهتر است مکانی را برای آن نام انتخاب کنیم که آن نام توسط مردم به کار برده شود.

در نهایت تغییر نام خیابان سرو در منطقه 2 به رای گذاشته شد که به نام آیت الله هاشمی رفسنجانی تغییر نام داده خواهد شد.

همچنین در این جلسه تغییر نام خیابان حجربن عدی به نام مرحوم آیت الله خوشوقت در دستور کار شورا قرار گرفت که به تصویب رسید.

مجتبی شاکری در جریان تغییر نام این خیابان اظهار داشت: بسیاری از شهروندان معترض بودن که تلفظ نام این خیابان سخت است بنابراین با توجه به اینکه درخواست نام گذاری به نام تعدادی از علما را نیز در دستور کار داشتیم تصمیم براین شد که این خیابان به نام مرحوم آیت الله خوشوقت تغییر کند.

در ادامه جلسه دو خیابان فاقد نام دیگر در مناطق 20 و 22 به نام آیت الله حق شناس و آیت الله مجتبی آقا تهرانی نام گذاری شد.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین