|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۱۵۰۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
نخست وزیر هلند گفته است که دولت این کشور تلاش‌ مداوم کرد تا از راه دیپلماسی از وخامت روابط با ترکیه کاسته شود اما مقامات ترکیه به تهدید متوسل شدند.
نخست وزیر هلند می‌گوید، ممانعت از ورود دو تن از وزرای ترکیه به خاک هلند برای حضور در میان رای دهندگان ترک، در واکنش به تهدیدهای دولت آنکارا مبنی بر تحریم هلند بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مارک روت، نخست‌وزیر هلند در این باره گفت: ما هرگز نمی‌توانیم با وجود چنین شرایطی همکاری کنیم.

نخست وزیر هلند همچنین اظهار کرد که به شدت از تلاش یکی از وزرای ترک در ورود به رتردام از طریق زمینی شوکه شده چراکه "دولت هلند صراحتا اعلام کرده بود که از وزرای ترک استقبال نمی‌کند."

نخست وزیر هلند گفته است که دولت این کشور تلاش‌ مداوم کرد تا از راه دیپلماسی از وخامت روابط با ترکیه کاسته شود اما مقامات ترکیه به تهدید متوسل شدند.

روته در برنامه صبحگاهی شبکه تلویزیونی دولتی گفت دولت هلند در جریان یک هفته گذشته ۸ بار با مقامات ترکیه تماس گرفت و موضع خود را در مورد ورود وزیر خانواده و رفاه اجتماعی ترکیه بیان کرد. اما دولت ترکیه در واکنش به این موضع‌گیری هلند، "تهدید به اعمال تحریم‌های اقتصادی کرد".

وی تصریح کرد که هلند اجازه نمی‌دهد وزیر خانواده و رفاه اجتماعی ترکیه "ورود ناخواسته" به این کشور داشته باشد.

وزیر امور خانوادگی ترکیه پس از تنش‌ها به وجود آمده در مقابل کنسولگری این کشور در رتردام، توسط مقامات هلندی به منظور خروج از این کشور تا مرز آلمان همراهی شد.

پیش از این دولت هلند به هواپیمای حامل وزیر امور خارجه ترکیه اجازه ورود به این کشور را نداده بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین