|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۵۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
نیروهای عراقی در ادامه پیشروی‎های خود در غرب موصل، به مسجد «النوری الکبیر» که در آن ابوبکر البغدادی برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ ظاهر شد، نزدیک شدند.
 نیروهای عراقی در ادامه پیشروی‎های خود در غرب موصل، به مسجد «النوری الکبیر» که در آن ابوبکر البغدادی برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ ظاهر شد، نزدیک شدند.

مسئولان عراقی نقشه جدیدی را برای مکان مخفی شدن سرکرده داعش ترسیم و تاکید کردند که ابوبکر البغدادی جنگ موصل را رها و آن را به سرکردگان و معاونان خود واگذار کرده و خود برای اینکه زنده باقی بماند در صحرا به سر می‌برد.

گمانه زنی‌ها درباره مخفی بودن محل ابوبکر البغدادی همزمان با پیشروی ارتش عراق در حالی بالا گرفته که نیروهای عراقی اکنون به منطقه‎ای که «مسجد النوری» در آن قرار دارد، نزدیک شدند.

ایوبکر البغدادی در اولین ظهور خود در جولای 2014 به بالای منبر مسجد النوری الکبیر در موصل رفت و این شهر را مرکز «خلافت اسلامی» داعش اعلام کرد.

پیش از این نیز حیدر العبادی نخست وزیر عراق اعلام کرده بود که از محل پنهان شدن ابوبکر البغدادی اطلاع دارد.

مسئولان عراق و آمریکایی می‌گویند که البغدادی به شرق سوریه رفت، اما برخی دیگر می‌گویند وی همچنان در منطقه صحرایی در غرب موصل مخفی است.

در همین حال، شبکه المیادین به نقل از مسئولان نظامی عراق می‌گوید که درگیری نیروهای عراقی با عناصر تروریستی پس از پیشروی ارتش در مناطق مسکونی پرجمعیت بویژه در منطقه قدیمی شهر موصل تشدید شده است.

مسجد النوری الکبیر در منطقه قدیمی شهر قدیمی قرار دارد؛ مسجدی که ابوبکر البغدادی سه سال گذشته برای نخستین بار در آن اعلام «خلافت» خودخوانده کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین